تعهد جاپان به ارائه میلیون ها دالر کمک های بشردوستانه به افغانستان

© Flickr / inu-photo Flag of Japan
 Flag of Japan - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.06.2021
عضو شوید
جاپان اعلام کرده است که برای پیشبرد برنامه‌های بشردوستانه و انکشافی در افغانستان به ارائه میلیون ها دالر کمک به افغانستان متعهد است.

به گزارش اسپوتنیک، کاتسوهیکو تاکاهاشی نماینده ویژه جاپان در امور افغانستان و پاکستان در دیدار با، وپا حاجی یف، معاون وزیر خارجه ترکمنستان گفت: جاپان از سال 2021 تا 2024 به منظور کمک های اقتصادی و توسعه افغانستان به مبلغ میلیون ها دلار آمریکایی به این کشور کمک خواهد کرد.

日本旗 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.03.2021
کمک1.8 میلیون دالری جاپان برای مقابله با بیماری‌های ساری به افغانستان

در جلسه ای که دیروز (جمعه 21 جوزا) در قالب یک کنفرانس ویدئویی برگزار شد، طرفین مواضع ترکمنستان و جاپان در مورد مسئله افغانستان را تشریح کردند.

طرفین خاطرنشان كردند كه اوضاع در افغانستان  که مستقیما به سطح امنیت و ثبات در منطقه و جهان مرتبط است همچنان مورد توجه جامعه جهانی قرار دارد.

 حاجیف، اعتقاد ترکمنستان را مبنی بر اینکه روند برقراری صلح در افغانستان تنها با کمک ابزارهای سیاسی و دیپلماتیک، با مشارکت افغانستان در روند اصلی اقتصاد جهانی و کمک های بشردوستانه، تأمین شده می تواند تأیید کرد.

تاکاهاشی خاطر نشان کرد که طرف جاپانی از موقعیت ترکمنستان در این زمینه حمایت و از پروژه های انرژی و حمل و نقل که با کمک مقام های رسمی عشق آباد، از جمله اقدامات بشردوستانه در افغانستان انجام شده ، نیز قدردانی می کند.

جاپان پیشتر  اعلام کرده بود که برای پیشبرد برنامه‌های بشردوستانه و انکشافی در افغانستان بیش از 122 میلیون دالر به این کشور کمک می‌کند. این پول بخشی از کمک‌های تعهد شده این کشور در کنفرانس ژنیو است.

سفیر جاپان در افغانستان می‌گوید: «تقویت بخش امنیتی در زمانی که ما در آستانه صلح قرار داریم، نقش اساسی را در ملت سازی به رهبری افغان‌ها ایفا می‌نماید. سهم مداوم ما در صندوق وجهی قانون و نظم در افغانستان نمونه‌ای از تعهد جاپان به یک افغانستان صلح آمیز است.»

 جاپان از سال 2001 به اینسو مبالغ بزرگی را در زمینه‌های مختلف به افغانستان به ویژه امنیت، زراعت، توسعه روستایی، آموزش، صحت، ارتقای ظرفیت، ساخت زیربناها و بخش های بشردوستانه کمک کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала