اعلامیه طالبان: حضور نظامیان خارجی را در افغانستان به هیچ عنوانی قبول نداریم

© Sputnikاعضای رهبری طالبان
اعضای رهبری طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.06.2021
عضو شوید
طالبان در واکنش به انتشار گزارش در مورد واگذاری امنیت میدان هوایی کابل به ترکیه اظهار داشتند که حضور نظامیان خارجی به هیچ عنوان از سوی این گروه پذیرفته نخواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، گروه طالبان با نشر اعلامیه به احتمال حضور نیروهای برخی از کشورها پس از خروج نیروهای بین‌المللی از کشور به هدف تأمین امنیت میدان هوایی کابل و برخی از نماینده‌گی‌ها سیاسی واکنش نشان داد.

تاکید استولتنبرگ بر ادامه حضور نیروهای خارجی در فرودگاه کابل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.06.2021
تاکید استولتنبرگ بر ادامه حضور نیروهای خارجی در فرودگاه کابل

در اعلامیه گروه طالبان آمده است که حضور نظامیان خارجی زیر هر نامی و از هر کشوری که باشد برای این گروه قابل قبول نیست.

پیش‌تر گزارش شده بود که امنیت میدان هوایی کابل به ترکیه واگذار می‌شود.

گروه طالبان اما گفته است که مسوولیت تامین امنیت میدان‌های هوایی، سفارت‌خانه‌های خارجی و نماینده‌گی‌های دیپلماتیک در افغانستان، مسوولیت افغان‌ها است.

در اعلامیه طالبان آمده است: «هیچ‌کسی به امید بقای حضور نظامی یا امنیتی در کشور ما نباشد و نباید گامی بردارد که در نتیجه آن، روابط بین ملت‌ها و کشورها متشنج ‌شود.»

گروه طالبان هشدار داده‌ است، با کسانی که برای تامین امنیت میدان‌های هوایی و مکان‌های دیپلماتیک بخواهند باقی بمانند، این گروه به آن‌ها به دید «اشغال‌گر» خواهد دید و برخورد جدی خواهد کرد.

از سویی هم، گروه طالبان تأکید کرده است که مردم افغانستان به کمک‌های بشردوستانه و غیرمغرضانه‌ جامعه جهانی و کشورهای خیرخواه و دوست نیاز دارد و طالبان خواهان ادامه این کمک‌ها هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала