فراخوان جی7 از همه افغانستانی ها به آشتی 

© REUTERS / Jack Hill/Pool فراخوان جی7 از همه افغانستانی ها به آشتی 
فراخوان جی7 از همه افغانستانی ها به آشتی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.06.2021
عضو شوید
سران جی 7 همه طرف های افغانستانی را به توافق سیاسی و آتش بس گسترده فرا خواند. 
رهبران جی7 یک میلیون دوز واکسین کرونا به کشورهای فقیر اختصاص می دهند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.06.2021
رهبران جی7 یک میلیون دوز واکسین کرونا به کشورهای فقیر اختصاص می دهند

به گزارش اسپوتنیک، سران جی 7 روز یکشنبه به دنبال نتایج نشست سه روزه اتحاد غیررسمی بریتانیا، آلمان، ایتالیا، کانادا، ایالات متحده امریکا، فرانسه و جاپان که در شهر تفریحی کاربیس خلیج انگلیس برگزار شد، با انتشار اطلاعیه ای از همه طرف های افغانستانی خواستند، که مسئله کشورشان را از راه گفت و گو حل کنند.

در بیانیه جی 7 آمده است: "ما از همه طرف های افغانستانی می خواهیم كه مقیاس خشونت را كاهش داده و موافقت كنند كه گام هایی را بردارند كه به اجرای موفقیت آمیز آتش بس دائمی و جامع و همچنین تعامل كامل در روند صلح كمك كند".

کشورهای جی 7 به این نتیجه رسیده اند: "یک توافق سیاسی پایدار فراگیر تنها راه دستیابی به صلح عادلانه و پایدار به نفع همه افغانستانی ها است".

سران جی 7 بیان کرده اند: "ما مصمم هستیم که به حمایت از دولت افغانستان برای تأمین نیازهای فوری امنیتی و انسانی این کشور و کمک به مردم افغانستان از جمله زنان، جوانان و اقلیت ها که متعهد به حفظ حقوق و آزادی های که به سختی بدست آورده اند، ادامه دهیم".

یادآوری می کنیم، که در هفته های پسین درگیری ها در بیشتر ولایت های افغانستان میان نیروهای دولتی و جنگجویان گروه طالبان افزایش پیدا کرده است. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала