ناتو پس از خروج نیز به آموزش نظامیان افغانستان ادامه خواهد داد

© REUTERS / Ognen Teofilovskiناتو پس از خروج نیز به آموزش نظامیان افغانستان ادامه خواهد داد
ناتو پس از خروج نیز به آموزش نظامیان افغانستان ادامه خواهد داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.06.2021
عضو شوید
دبیر کل ناتو می‌گوید که این سازمان پس از خروج نیز به آموزش نظامیان افغانستان و توسعه زیرساخت های این کشور ادامه خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو، امروز دوشنبه (14 جون)، پیش از آغاز اجلاس سران کشورهای عضو ناتو به خبرنگاران گفت که این سازمان پس از پایان روند خروج نیروهایش مطابق با توافق‌نامه صلح میان امریکا و گروه طالبان، همچنان به آموزش نظامیان افغان و توسعه زیرساخت های حمل و نقل در این کشور ادامه خواهد داد.

 NATO Secretary General Jens Stoltenberg at meetings of NATO Ministers of Foreign Affairs - NATO headquarters - 6-7 December 2016 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.06.2021
استولتنبرگ: ناتو به حمایت از نیروهای امنیتی افغان متعهد است

او گفت: "ناتو افغانستان را ترک نخواهد کرد، ما پس از اتمام روند خروج نیز به آموزش نظامیان افغانستان و توسعه زیرساخت های حمل و نقل به ویژه فرودگاه ها ادامه خواهیم داد".

براساس تصمیم جدید دولت بایدن، خروج نیروهای امریکایی که با خروج نیروهای ناتو هم همراه خواهد بود، قرار است از شروع ماه مه آغاز و تا 11 سپتامبر مصادف با بیستمین سالگرد حمله به برج‌های دوقلوی تجارت جهانی در نیویورک، پایان یابد.

امریکا و متحدانش در سال 2001 به بهانه مبارزه با تروریسم و تامین امنیت در افغانستان به این کشور یورش بردند اما از آن زمان تاکنون، ناامنی، تروریسم و تولید مواد مخدر در افغانستان رشد چشمگیری داشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала