سقوط پی‌هم ولسوالی‌ها/ سانچارک و گوسفندی سرپل نیز به دست طالبان افتاد

© Sputnikسقوط دو روستای ولسوالی سانچارک سرپل به دست طالبان
سقوط دو روستای ولسوالی سانچارک سرپل به دست طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.06.2021
عضو شوید
به گفته معاون شورای ولایتی سرپل، طالبان با کار تبلیغی موفق به تصرف ولسوالیهای سانچارک و گوسفندی شدند و جنگی صورت نگرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، منابع محلی در شورای ولایتی سرپل می گوید؛ پس از سقوط ولسوالی صیاد، پیش از ظهر روز گذشته(دوشنبه، 24 جوزا) ولسوالی سانچارک و بعد از ظهر آن ولسوالی گوسفندی این ولایت نیز بدون درگیری به تصرف طالبان درآمده و از میان ۶ ولسوالی سرپل، تنها ولسوالی بلخاب در اختیار دولت باقی مانده است.

سقوط یک ولسوالی دیگر/ صیاد سرپل به تصرف طالبان درآمد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.06.2021
سقوط یک ولسوالی دیگر/ صیاد سرپل به تصرف طالبان درآمد

سید الله دانش، معاون شورای ولایتی سرپل، امروز سه شنبه (25 جوزا) با تأیید این خبر به رسانه ها گفته است که قبل از ظهر روز گذشته ولسوالی سانچارک بدون درگیری به تصرف طالبان درآمد، شمار نیروهای امنیتی این ولسوالی به طالبان تسلیم شدند و شماری هم به کوه‌ها پناه بردند.

وی افزود که از روز گذشته بدین سو، تمام روستاهای ولسوالی سانچارک به شمول مرکز آن در اختیار طالبان قرار گرفته است.

به گفته معاون شورای ولایتی سرپل، طالبان با کار تبلیغی موفق به تصرف ولسوالی‌های سانچارک و گوسفندی شدند و جنگی صورت نگرفته است.

دانش تصریح کرد که از میان 6 ولسوالی سرپل، تنها ولسوالی بلخاب در اختیار دولت باقی مانده و امکان حمله طالبان به ولسوالی بلخاب نیز وجود دارد.

این در حالی است که روز گذشته اسدالله خرم، عضو شورای ولایتی سرپل، از تهدید سقوط ولسوالی های سانچارک و گوسفندی خبر داده و هشدار داده بود که اگر نیروهای کمکی نرسد، این دو ولسوالی به دست طالبان سقوط خواهند کرد.

گفته می شود پایگاه مسجد سبز ولسوالی سانچارک که از سالیان زیاد خط دفاعی این ولسوالی بود، شکسته و روز گذشته 100 نیروی خیزش این منطقه به طالبان تسلیم شده‌اند.

این در حالی است که طی دو هفته اخیر، با وخامت اوضاع امنیتی سرپل، تمام شبکه های مخابراتی به جز سلام در سرپل قطع فعالیت کرده و مقامات امنیتی و حکومتی سرپل نیز حاضر به پاسخگویی در مورد وضعیت این ولایت نیستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала