کاردار سفارت آمریکا در کابل: اگر طالبان صلح نکنند ویرانی بیشتر خواهد شد

© Photo / U.S. Embassy Kabulross wilson
ross wilson - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.06.2021
عضو شوید
کاردار سفارت آمریکا در کابل می‌گوید که اگر طالبان صلح نکنند و به جنگ ادامه دهند، جنگ جاری در افغانستان تشدید می‌یابد که منجر به ویرانی بیشتر خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، راس ویلسن٬ سرپرست و کاردار سفارت ایالات متحده در کابل در یک مصاحبه اظهار داشته که به طالبان واضح کرده‌اند که آن‌ها به شدت مخالف هرگونه تلاش برای بدست آوردن قدرت بگونۀ جبری از سوی این گروه اند و این یک عقب‌گرد برای افغانستان خواهد بود.

هشدار امنیتی سفارت امریکا به شهروندانش در افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.05.2021
هشدار امنیتی سفارت امریکا به شهروندانش در افغانستان 

ویلسن می‌گوید: "اگر آن‌ها تلاش کنند که از راه زور کنترول کشور را بدست آورند به گمان اغلب که در آن صورت احتمال ادامه جنگ وجود دارد، مردم افغانستان این را نمی‌خواهند و به طالبان هم نیست، این دلیل عمده‌ای است که طالبان را فرا خواندیم تا با دولت افغانستان بنشینند و با مذاکره کننده‌هایش گفتگوهای موثری را به پیش ببرند."

آقای ویلسن با اشاره به گفتگوهای جاری میان نماینده‌های دولت افغانستان و طالبان در دوحۀ قطر گفت که در حال حاضر مانع اصلی پیشرفت گفتگوها طالبان اند که علاقۀ زیاد به این گفتگوها ندارند.

او با اشاره به گفتگوهای جاری میان نماینده‌های دولت افغانستان و طالبان در دوحۀ قطر گفت که در حال حاضر مانع اصلی پیشرفت گفتگوها طالبان اند که علاقۀ زیاد به این گفتگوها ندارند.

ب ویلسن افزوده است که اگر طالبان برای سرنگونی دولت افغانستان و بدست آوردن قدرت به جنگ ادامه دهند، ایالات متحده مانند سال‌های اخیر پشتیبانی خود از نیروهای امنیتی و دفاعی و همچین مردم افغانستان را ادامه خواهد داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала