قریشی: افغانستان به یک رهبری کارآمد نیاز دارد

© AP Photo / B.K. Bangashقریشی: افغانستان به یک رهبری کارآمد نیاز دارد
قریشی: افغانستان به یک رهبری کارآمد نیاز دارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.06.2021
عضو شوید
وزیر خارجه پاکستان از دولت افغانستان خواست تا در سفر به واشنگتن از اتهام‌زنی به اسلام‌آباد خودداری کند و تصریح کرد که برای بهبود شرایط افغانستان، این کشور به یک رهبری کارآمد نیاز دارد.

به گزارش اسپوتنک، به نقل از "داون نیوز" شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان با اشاره به سفر نزدیک رئیس جمهور افغانستان به واشنگتن گفت: اگر هدف رفتن به واشگتن آغاز اتهام‌زنی جدید و مسئول دانستن پاکستان برای تمام مشکلات افغانستان و عدم پیشرفت در روند صلح باشد، این سفر کمکی نخواهد کرد.

وی افزود: تامین صلح در افغانستان یک مسئولیت مشترک است، ما در روند صلح افغانستان نقش خود را صادقانه ایفا کرده‌ایم و اینکه پاکستان مسئول مشکلات افغانستان است دیگر خریداری ندارد؛ ما به اندازه کافی در این باره مقصر دانسته شده‌ایم.

 شاه محمود قریشی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.06.2021
قریشی: نمی‌خواهیم پایگاه آمریکا در خاک پاکستان ایجاد شود

 قریشی با انتقاد از رهبری دولت افغانستان نیز گفت که این وظیفه افغان‌ها است که در مورد راه پیش‌روی کشور خود تصمیم بگیرند و افرادی را پیدا کنند که بتوانند این کار را انجام دهند.

وزیر خارجه پاکستان تصریح کرد: «افغانستان به رهبری نیاز دارد که بتواند برای یک نتیجه موفقیت‌آمیز مذاکره کند و بتواند صلح را در این کشور تامین کرده و مردم نگران چسبیدن او به قدرت نباشند».

قریشی ادامه داد که پیش از این چندین رهبر افغانستان از "هر گروه قومی" به اسلام‌آباد دعوت شده‌اند تا پیام واضحی را بفرستند مبنی بر اینکه پاکستان می‌خواهد با تمام جوامع قومی و رهبران "مهم برای صلح و آشتی" در افغانستان ارتباط برقرار کند.

وزیر خارجه پاکستان تاکید کرد که وقت در حال اتمام است و باید رهبری را پیدا کرد که اعتماد افغان‌ها را با خود دارد.

وی از طالبان و سران دولت افغانستان نیز خواست تا از خود انعطاف نشان دهند.

قریشی با تاکید بر اینکه اتهام‌زنی بین افغانستان و پاکستان هیچ نتیجه‌ای ندارد، افزود: باور کنید وقتی که می‌گوییم افغانستان صلح‌آمیز و با ثبات به نفع پاکستان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала