ایجاد پایگاه آموزشی ناتو در قطر برای نیروهای امنیتی افغانستان

© AP Photo / Massoud Hossainiایجاد پایگاه آموزشی ناتو در قطر برای نیروهای امنیتی افغانستان
ایجاد پایگاه آموزشی ناتو در قطر برای نیروهای امنیتی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.06.2021
عضو شوید
یک مقام ارشد غربی اعلام کرد که سازمان ناتو از قطر خواسته است تا برای آموزش نیروهای امنیتی افغان یک پایگاه در اختیار آن‌ها قرار دهد.

به گزارش اسپوتنیک، سه مقام ارشد غربی که کشورهای آن‌ها عضو ماموریت «حمایت قاطع» در افغانستان است به «رویترز» گفته‌اند که ناتو از قطر درخواست کرده است تا یک پایگاه را برای آموزش نیروهای ویژه افغان در اختیار آن‌ها بگذارد.

منبع: سران ناتو از خروج آمریکا از افغانستان حمایت کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.06.2021
منبع: سران ناتو از خروج آمریکا از افغانستان حمایت کردند

پس از دو دهه جنگ، نیروهای 36 کشور مشارکت‌کننده در ماموریت حمایت قاطع ناتو در هماهنگی با آمریکا قرار است تا 11 سپتامبر بطور کامل خاک افغانستان را ترک کنند.

یک مقام ارشد امنیتی غربی که خواست نامش فاش نشود، گفت که ناتو به مقامات قطری‌ها پیشنهاد داده تا تصمیم بگیرند آیا حاضر به استفاده از خاک خود برای آموزش نیروهای افغان هستند.

منبع دیگر افزود که بحث اعزام نیروهای ویژه افغان به قطر برای یک دوره آموزشی فشرده 6 هفته‌ای مورد بحث قرار دارد.

تاکنون دولت قطر یا افغانستان درباره طرح ناتو پیرامون ایجاد پایگاه آموزشی برای نیروهای امنیتی و دفاعی افغان واکنشی نشان نداده‌اند.

پیش از این نیز «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو گفته بود که این سازمان درحال بررسی چگونگی آموزش نیروهای افغان در خارج از خاک این کشور است.

منابع می‌گویند که آمریکا، انگلیس و ترکیه از جمله کشورهایی هستند که برای اعزام نیرو به قطر برای آموزش نیروهای افغان اعلام آمادگی کرده‌اند.

قطر در یک دهه گذشته نقش عمده‌ای در مسایل مرتبط به افغانستان داشته و از سال 2013 تاکنون نیز میزبان دفتر سیاسی طالبان است.

این کشور در چند سال اخیر از مذاکرات آمریکا و طالبان میزبانی کرد و اکنون نیز میزبان مذاکرات دولت افغانستان و طالبان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала