هشدار رئیس جمهور چک از خروج نظامیان ناتو از افغانستان

© AP Photo / Sergei Chuzavkov هشدار رئیس جمهور چک از خروج نظامیان ناتو از افغانستان
 هشدار رئیس جمهور چک از خروج نظامیان ناتو از افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.06.2021
عضو شوید
رئیس جمهور جمهوری چک با انتقاد از خروج نظامیان ناتو از افغانستان نسبت به تبدیل این کشور به پایگاهی برای تروریسم هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی رئیس جمهور «چک» در توئیتی اظهار داشت که میلوش زمان رئیس جمهور این کشور در اجلاس بروکسل با خروج نظامیان ناتو از افغانستان انتقاد کرده است.

زیمان در این نشست با اشاره به پیشروی‌های طالبان هشدار داد: طالبان پس از تسلط بر کشور می‌توانند افغانستان را به مرکزی جدید برای تروریسم تبدیل کنند.

این درحالی است که براساس جدول زمانی اعلام شده توسط جو بایدن، همه نظامیان آمریکایی تا 11 سپتامبر خاک افغانستان را ترک خواهند کرد.

منبع: سران ناتو از خروج آمریکا از افغانستان حمایت کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.06.2021
منبع: سران ناتو از خروج آمریکا از افغانستان حمایت کردند

همچنین پیش‌بینی می‌شود که دیگر اعضای ناتو نیز بطور هماهنگ با آمریکا از افغانستان خارج شوند.

سران ناتو در نشست روز گذشته اعلام کردند که به حمایت مالی نیروهای افغان و فرودگاه کابل ادامه می‌دهند و حضورغیرنظامی این سازمان نیز در افغانستان تداوم خواهد داشت.

نظامیان خارجی در حالی از افغانستان خارج می‌شوند که ژنرال «کنت مکنزی» فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا تصریح می‌کند که پس از خروج کامل نیروی هوایی آمریکا دیگر حمله‌ای را در حمایت از نیروهای امنیتی افغان انجام نخواهد داد.

وی با علام این موضوع تصریح کرد که حملات هوایی مبارزه با تروریسم فقط محدود به مواردی خواهد بود که خطری از افغانستان خاک آمریکا و یا متحدان و شرکایش را تهدید کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала