سناتور آمریکایی : افغان‌ها باید قادر به جنگیدن برای خود باشند

Sen. Mark Warner - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.06.2021
عضو شوید
سناتور دموکرات آمریکایی از ایالت ویرجینا بدون اشاره به نقش آمریکا در ویرانی افغانستان به وسیله دخالت نظامی بیش از 20 سال در این کشور گفت: افغان ها باید پس از خروج آمریکا قادر به جنگیدن برای خودشان باشند.

به گزارش اسپوتنیک، مارک وارنر سناتور ایالت ویرجینیا در مصاحبه با واشنگتن پست گفت: نیروهای مسلح و دولت افغانستان پس از خروج ارتش آمریکا تا 11 سپتامبر (20 سنبله) باید بتوانند قادر به جنگیدن برای خودشان باشند.

سنتکام: فشار بر تروریستان حتی پس از خروج از افغانستان ادامه خواهد یافت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.06.2021
ژنرال آمریکایی : فشار بر تروریستان حتی پس از خروج از افغانستان ادامه خواهد یافت

سناتور وارنر در ادامه افزود: من دوست دارم بیش از آنچه هستم خوش بین باشم، اگر 4 تا 6 هزار نیروی آمریکایی در افغانستان نگه داشته می‌شد، می‌توانستیم ثبات بیشتری داشته باشیم.

آمریکا که در هفتم اکتبر 2001(15 میزان 1380)به بهانه جنگ با تروریسم به افغانستان حمله و به اذعان خودش گروه طالبان را سرنگون کرد، حال با قدرت گرفتن دوباره این گروه و توافق صلحی که دونالد ترامپ با این گروه بست، اکنون بایدن به این اشغالگری نظامی که بدتر از جنگ ویتنام است، پایان می دهد.

دولت بایدن درحالی قصد اعلام پایان جنگی بی سرانجام می‌دهد که پس از 20سال جنگ و خونریزی، هیچ ثمره‌ای بخصوص در زمینه تامین امنیت در کشور افغانستان نداشت؛ جنگی که از زمان جورج بوش پسر به بهانه مبارزه با تروریسم برای آمریکایی‌ها با هزینه هزاران میلیارد دلار به ارث ماند.

بنا بر برخی آمار، در این اشغالگری نظامی که غیر از ایجاد ناامنی هرچه بیشتر و ویرانی ثمره‌ای در برنداشت، بیش از 38 هزار غیرنظامی جان خود را از دست دادند.

بنابر گزارش «دفتر بودجه کنگره» آمریکا در اکتبر سال 2007 میلادی جنگ افغانستان برای آمریکا دو  تریلیون و 400 میلیارد دلار هزینه در بر داشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала