فساد در قرارداد شفاخانه‌های کرونا؛ خرید یک دانه تخم مرغ به ۱۰۰ افغانی

© housewife.ilyichevsk.netفساد در قرارداد شفاخانه‌های کرونا ؛ خرید یک دانه تخم مرغ به ۱۰۰ افغانی
فساد در قرارداد شفاخانه‌های کرونا ؛ خرید یک دانه تخم مرغ به ۱۰۰ افغانی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.06.2021
عضو شوید
قیمت یک دانه تخم مرغ در خریداری غذای شبانه‌روزی بیماران و داکتران مراکز درمان کرونا در کشور، ۱۰۰ افغانی قرارداد شده است.

به گزارش اسپوتنیک، مرکز خبرنگاری تحقیقی پیک به اسنادی دست یافته که نشان می‌دهد بهای یک تخم مرغ در منوی غذایی داکتران و بیماران مرکزهای تداوی کرونا ۱۰۰ افغانی درج شده است.
در این اسناد قیمت نان پزشکان ۳۰۰ افغانی و از بیماران ۲۰۰ افغانی تعیین شده؛ اما تفاوت این ۱۰۰ افغانی در منوی غذای داکتر و مریض تنها یک‎دانه تخم مرغ است که بهایش در بازارهای سراسر کشور بیش‎تر از ۱۰ افغانی نیست.
قراردادی که «پیک» به آن دست یافته، در ۹ جوزای ۱۳۹۹میان وزارت صحت‎‌عامه و هوتل انترکانتیننتال به‎‌ارزش مجموعی بیش‎از ۲۷ میلیون افغانی برای یک سال مالی عقد شده‌ ‎است. در دیتابیس ادارۀ ملی تدارکات، وضعیت این قرارداد را «تحت‎کار» نشان داده اما مسوولان در شفاخانۀ افغان-جاپان می‎گویند که این قرارداد در ماه میزان سال گذشته به‎‌دلیل کیفیت پایین و ناوقت رساندن غذا به شفاخانه، فسخ شده‌‎ است.
داکتر خادم‌‎علی عاطفی مسوول پروژه‌‎های افغان-جاپان می‌گوید که از قیمت ۱۰۰ افغانیگی تخم مرغ در این قرارداد خبر ندارد: «همین قدر میتوانم بگویم که کیفیت غذای هوتل کانتیننتال در مطابقت با قرارداد نبود، قرارداد فسخ شد و حالا غذای شبانه‌‎روزی پرسونل و بیماران شفاخانه را خودمان تهیه می‎کنیم».
قرارداد این هوتل با شفاخانۀ افغان-جاپان فسخ شده اما با دیگر مراکز درمان کرونا جریان دارد. در مورد اینکه در صورت بی‌کیفیت بودن غذا، چرا قرارداد با یک شفاخانه فسخ شده است، پاسخی در دست نیست.
ادارۀ تدارکات ملی گفته است که در این مورد باید وزارت صحت عامه جواب بدهد، وزارت صحت عامه و هوتل اینترکانتیننتال در این مورد حاضر به پاسخگویی نشده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала