بازداشت 6 بزرگ قومی در بادغیس به اتهام زمینه‌سازی برای تسلیمی به طالبان

© Sputnikبازداشت 6 بزرگ قومی در بادغیس به اتهام زمینه‌سازی برای تسلیمی به طالبان
بازداشت 6 بزرگ قومی در بادغیس به اتهام زمینه‌سازی برای تسلیمی به طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.06.2021
عضو شوید
مقام‌های محلی در ولایت بادغیس می‌گویند که شش بزرگ قومی به اتهام زمینه‌سازی برای تسلیم شدن نیروهای دولتی به طالبان در این لایت بازداشت شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، حسام‌الدین شمس، والی بادغیس می‌گوید این بزرگان قومی در زمینه‌سازی به تسلیم شدن ده‌ها تن از نیروهای دولتی به طالبان و ترک پاسگاه‌های امنیتی از سوی این نیروها، نقش داشته‌اند.

دستور والی بادغیس به نیروهای امنیتی و دفاعی: موی‌سفیدان زمینه‌‌ساز سقوط و‌ تسلیمی را دستگیر کنید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.06.2021
دستور والی بادغیس به نیروهای امنیتی و دفاعی: موی‌سفیدان زمینه‌‌ساز سقوط و‌ تسلیمی را دستگیر کنید

او در این باره افزود: «به‌تعداد شش نفر از افرادی‌که مننفذ یا موسفید که به‌عنوان واسطه بین نیروهای امنیتی و دفاعی در بیس‌ها و پسته‌ها اقدام کرده بودند دستگیر کردیم».

مقام‌های محلی بادغیس می‌گویند که هم‌زمان با بازداشت این بزرگان قومی، نزدیک به پنجاه تن از نیروی امنیتی که به طالبان تسلیم شده بودند، دوباره به پاسگاه‌های شان در ولسوالی مقر این ولایت بازگشته اند.

چند روز پیش، وزارت داخله در بیانیه‌یی هشدار داد که اگر بزرگان قومی برای طالبان زمینه‌سازی کنند، بازداشت خواهند شد. این وزارت گفته بود که پیش از این نیز چندین تن از بزرگان محلی در پیوند به این کار بازداشت شده‌اند.

ضیاالدین اکازی، نماینده مردم بادغیس در مجلس گفت: «این یک رسم بسیار بدی است که در افغانستان از آن جلوگیری نمی‌شود. در هر قریه و محله، مردم میاین و نیروهای امنیتی را به طالبان تسلیم می‌کنند. با این افراد باید به‌گونۀ جدی و قانونی برخورد شود».

شهروندان و فعالان جامعه مدنی، خواهان برخورد جدی با کسانی استند که در برابر حکومت کار می‌کنند.

در روزهای پسین ده‌ها تن از نیروی امنیتی در بخش‌های گونه‌گون بادغیس با جنگ‌افزارهای شان بی‌هیچ درگیری به طالبان تسلیم شده‌اند؛ از جمله ولسوالی جوند که نزدیک به یک ونیم دهه در محاصره طالبان قرار داشت، چند روز پیش بی‌هیچ درگیری بدست طالبان افتاد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала