مهلت 20 روزه به تانک‌های تیل برای اتخاذ تدابیر جلوگیری از آتش‌سوزی ها

© Tariqآتش‌ سوزی در دروازهٔ شمال کابل
آتش‌ سوزی در دروازهٔ شمال کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.06.2021
عضو شوید
کمیته فنی جلوگیری از آتش‌سوزی به مراکز تجارتی و تانک‌های تیل 20 روز مهلت داده است تا تدابیر ایمنی را برای جلوگیری از وقوع آتش‌سوزی روی دست بگیرند. این کمیته هشدار داده است مراکزی را که این تدابیر را روی دست نگیرند، پس از اتمام مهلت می‌بندد.

به گزارش اسپوتنیک، سیدنظام‌الدین پاچا، رییس عمومی رسیدگی به حوادث و اطفاییه‌ی وزارت امور داخله این موضوع را امروز (چهارشنبه، دوم جوزا) در یک نشست خبری مشترک با محمدقاسیم حیدری، معین انسجام امور حوادث وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث، محمدفاضل شریفی، معین امور اجتماعی شهرداری کابل و زبیر عظیمی، رییس تنظیم امور ذخایر اداره‌ی تنظیم نفت و گاز در کابل مطرح کرد.

آقای پاچا هشدار داد که اگر این تدابیر در تانک‌های تیل تا مهلت تعیین‌شده اتخاذ نشود، براساس هدایت ریاست‌جمهوری این مراکز مسدود می‌شود. او تأکید کرد: «آن زمان مسئولیت [مسدودکردن تانک‌های تیل] به عهده‌ی خودشان (مالکان و متصرفین آن‌ها) خواهد بود.»

رییس عمومی رسیدگی به حوادث و اطفاییه‌ی وزارت امور داخله همچنین از مالکان و متصرفین مراکز تجاری، رهایشی و تانک‌های تیل خواست که هرچه زودتر تدابیر ایمنی توصیه‌شده توسط کمیته‌ی تخنیکی جلوگیری از آتش‌سوزی را رعایت کنند.

آتش سوزی در کابل؛ 10 تن کشته و 14 تن زخمی شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.05.2021
آتش سوزی در کابل؛ 10 تن کشته و 14 تن زخمی شدند

او افزود که در صورت عدم رعایت تدابیر در این مراکز، دولت سطح جریمه‌ها را سنگین‌تر و اقدام به مسدودسازی فعالیت‌های این مراکز می‌کند.

در همین حال، معین انسجام امور حوادث وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث گفت که نتیجه‌ی سروی و نظارت این کمیته از سه‌هزار و 998 مرکز تجاری و رهایشی و 248 تانک تیل که از ماه حوت سال 1397 تاکنون صورت گرفته، نشان می‌هد که اکثریت این مراکز تدابیر حداقلی برای جلوگیری از آتش‌سوزی ندارد.

محمدقاسم حیدری افزود که استفاده‌ی اصناف از برق توسط لین‌ها و کیبل‌های غیرمعیاری در ساحه‌ی مندوی شهر کابل، تراکم تانکرهای پر از نفت در دروازه‌های کابل و محوطه‌ی تانک‌های تیل و وجود تانکرهای تیل در تخت بام ساختمان‌ها، میزان ایمنی در مقابل آتش‌سوزی را در شهر کابل پایین آورده است.

به گفته‌ی او، این موضوع اموال و دارایی‌های مردم و دولت را با خطر روبه‌رو کرده است.

همچنین محمدفاضل شریفی در این نشست گفت: «براساس مقرره‌ی رسیدگی به تخلفات ساختمانی که دو ماه پیش نافذ شده، به هر ساختمانی که جواز ساختمانی صادر می‌شود، مالکین آن مکلف به رعایت شرایط ایمنی اند.» او گفت که از این روند در 22ناحیه‌ی شهر کابل از سوی شهرداری نظارت به‌عمل می‌آید.

رییس تنظیم امور ذخایر اداره‌ی تنظیم نفت و گاز افغانستان هم گفت که شرکت نفت و گاز به تأسیسات نفتی که معیارهای لازم در آن رعایت نشده باشد، جواز صادر نمی کند. به گفته‌ی او، هر تانک تیل که ساخته می‌شود، باید پس از بررسی تیم تخنیکی شرکت نفت و گاز، اجازه‌ی فعالیت یابد.

این درحالی است که در جریان سال جاری خورشیدی چندین تانک تیل و مراکز تجاری در سطح کشور از جمله کابل حریق شده است. در این آتش‌سوزی‌ها میلیون‌ها افغانی زیان وارد شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала