واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به مرگ سهراب عظیمی

© Photo / Facebook account of Homeira Qaderiواکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به مرگ سهراب عظیمی
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به مرگ سهراب عظیمی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.06.2021
عضو شوید
سهراب عظیمی فرزند جوان سخنگوی پیشین وزارت دفاع افغانستان روز گذشته در ولایت فاریاب جان باخت.

سهراب عظیمی، فرزند جوان جنرال ظاهر عظیمی، سخنگوی پیشین وزارت دفاع ملی افغانستان روز گذشته در یک نبرد در ولسوالی دولت‌آباد فاریاب جان باخت.

او آموزش‌های نظامی خود را در امریکا فرا گرفته بود و عضو نیروهای ویژه ارتش بود.

ارگ ریاست جمهوری امروز پنج‌شنبه با نشر یک خبرنامه اعلام کرد که رئیس جمهور طی تماس جداگانۀ تلفنی با جنرال محمد ظاهر عظیمی، مراتب تسلیت و همدردی خویش را به وی بخاطر شهادت پسرش شهید دگرمن سهراب عظیمی، ابراز نمود.

خبرنامه می افزاید که رئیس جمهور در این صحبت تلفنی، از شجاعت و دلیری منسوبین متذکره که در راه دفاع از تمامیت ارضی و نوامیس ملی، جان های شان را فدا کردند، یادآوری نموده، گفت که مردم افغانستان قهرمانی های آنان هرگز فراموش نخواهند کرد.

دولت وزیری، سخن‌گوی پیشن وزارت دفاع در فیس‌بوک‌اش نگاشته است: "از خبر شهادت افسر جوان و به استعداد سهراب عظیمی نهایت غمګین شدم".

کاوه جبران، کاربر فیس‌بوکی در واکنش به این رویداد می‌نویسد که بر اساس روایتی، وقتی اشرف‌غنی به زور تزویر و تقلب به کرسی ریاست جمهوری تکیه زد، دستور داد که این آقا را دیگر نبینم!

در ادامه نوشته آقای جبران آمده است: " منظورش جنرال ظاهر عظیمی سخنگوی وقت وزارت دفاع بود. او را از پست سخنگوی آن وزارت کنار گذاشتند، مدتی بعد هم مستعفی شد".

احمد غنی خسروی در فیس‌بوک اش نگاشته است که مرگ برای همه یکسان است، اما مرگ همه برای ما یکسان نیست.

آقای خسروی تاکید دارد: " مرگ جوان جسور و توانمندی، چون سهراب عظیمی، کسی که سند ارکان حربی و ماستری اش را از یکی از معتبرترین، آکادمی های نظامی آمریکا به دست آورده، واقعا تکان دهنده و دردآور است".

صلاح‌الدین ربانی، رئیس حزب جمعیت اسلامی افغانستان می گوید که از خبر از شنیدن خبر شهادت دگرمن‌ سهراب عظیمی، افسر قطعات خاص ارتش در ولسوالی دولت‌آباد ولایت فاریاب، متأثر و اندوه‌گین شده است.

آقای ربانی در نوشته فیس‌بوکی اش گفته است: " شهید دگرمن عظیمی از نظامیان جوان و یکی از کدر های مجرب و مسلکی ارتش کشور بود که تا آخر به هدف حراست از تمامیت ارضی و نوامیس ملی در سخت ترین شرایط در کنار دیگر هم‌قطارانش رزمید و جام شهادت نوشید".

حمیرا قادری، نویسنده افغانستان، در نگاشته است که بارها شده است که قلمم در مقابل اندوه ملتم کم آورده است و امشب یکی از آن شب هاست.

خانم قادری می افزاید: "حالا سهراب پدر، ستاره ای شده است بر سینه پدر. درخشانتر و ارزشمندتر از همه ستاره ها...".

فرحناز فروتن، خبرنگار مشهور افغان می گوید که مهم نیست،نام اش چه بود.مهم نیست کجا درس خواند.چقدر رفیق و آشنای ما بود.

خانم فروتن نوشته است: " سکوت می کنم و به یاد می آورم که چقدر شوخ طبع و پر از زندگی بودی. رنج از دست دادن کسانی آنها را می شناسیم برابر با کسانی نیست که نمی شناسیم".

قابل ذکر است که جنرال ظاهر عظیمی، سخنگوی پیشین وزارت دفاع ملی کشور در فسبوکش نوشته که "پرواز ملكوتی‌ات كمرم را شكست، اما به شجاعت و جسارتت افتخار می‌کنم. انتخاب مرگ سرخ تو باعث افتخار ما است".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала