یک فرمانده پولیس با 13 سرباز‌ش در فاریاب به طالبان تسلیم شده‌است

© Photo / T Aیک فرمانده پولیس با 13 سرباز‌ش در فاریاب به طالبان تسلیم شده‌است
یک فرمانده پولیس با 13 سرباز‌ش در فاریاب به طالبان تسلیم شده‌است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.06.2021
عضو شوید
مقام‌های محلی در ولایت فاریاب می گویند که، گل اختیار عرب فرمانده ولسوالی خواجه سبزپوش پیش از شام امروز با 13 پولیس به طالبان پیوسته است، اما جنگ هم اکنون ساعت 10 شب به شدت ادامه دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پژواک، صبغت الله سیلاب معاون شورای ولایتی گفت که، فعلا با مسوولین نظامی در مقر لوای اول قرار دارد از طریق مخابره از وضعیت خواجه سبزپوش را تعقیب می‌کند پیش از شام فرمانده عرب تسلیم شد و بعد از شام طالبان حملات تهاجمی شان را بالای نیروهای اردوی ملی، امنیت ملی و خیزش های مردمی در تعمیر ولسوالی و تپه های اطراف ولسوالی آغاز کردند که جنگ هم اکنون به شدت جریان دارد.

حملات طالبان به ولسوالی‌ها؛ بیشترین آسیب به افراد ملکی و دارایی‌ها عامه می‌رسد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.06.2021
حملات طالبان به ولسوالی‌ها؛ بیشترین آسیب به افراد ملکی و دارایی‌ها عامه می‌رسد

وی افزود که، طیاره ها از فضا و توپ دیسی از شهر میمنه از 25 کیلومتری به حمایت از نیروهای خواجه سبزپوش ادامه دارد.

عبدالله معصومی ولسوال خواجه سبزپوش حمله طالبان را تایید نموده گفت که، فرمانده این ولسوالی پیش از شام با استفاده از فرصت با 13 پولیس به طالبان پیوسته است.

اما یک منبع امنیتی نخواست نامش گرفته شود گفت که، ارتباط مخابره نیروهای خواجه سبزپوش با مرکز ولایت قطع گردیده است. روز گذشته ولسوالی شیرین‌تگاب، دو روز قبل ولسوالی دولت آباد، دو هفته پیش ولسوالی قیصار و دو ماه قبل ولسوالی المار سقوط کرده بود.

همزمان با خروج کامل نیروهای امریکایی و ناتو از افغانستان روند سقوط ولسوالی‌ها در ماه‌های اخیر شدت گرفته، مقام‌های دولت از «عقب‌نشینی تاکتیکی» صحبت می‌کنند، به گفته امرالله صالح، معاون اول رئیس‌جمهور افغانستان «عقبه طالبان عمق و پهنا ندارد».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала