پنتاگون روند کمک به نیروهای امنیتی افغان را از بیرون بررسی می‌کند

© Photo / David B. Gleasonپنتاگون روند کمک به نیروهای امنیتی افغان را از بیرون بررسی می‌کند
پنتاگون روند کمک به نیروهای امنیتی افغان را از بیرون بررسی می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.06.2021
عضو شوید
سخنگوی وزارت دفاع امریکا می‌گوید که چه‌گونه‌گی فراهم سازی کمک به نیروهای افغان را بیرون از افغانستان، در حال بررسی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، جان کربی، سخن‌گوی پنتاگون یا وزارت دفاع امریکا در واکنش به افتادن مرکزهای چندین ولسوالی در دوماه گذشته به‌دست طالبان، می‌گوید که فرمانده‌هان امریکایی اوضاع این کشور را روز مرزه ارزیابی می‌کنند.

نور: طالبان به دست در یک دست قرآن و در دست دیگر شمشیر گرفته اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.06.2021
نور: طالبان به یک دست قرآن و در دست دیگر شمشیر گرفته اند

او افزود که چه‌گونه‌گی فراهم سازی کمک به نیروهای افغان از بیرون از افغانستان در سطوح مختلف ارتش امریکا در حال بررسی است، اما با این‌هم او می‌گوید که در برنامۀ خروج سربازان امریکایی از افغانستان، تغییر به میان نخواهد آمد.

او می‌افزاید: "این قابلیت‌ها از قبل وجود داشته‌است. رهبران به‌دنبال راه‌های بهتر برای انجام مأموریت‌ها هستند. جنبه‌های دیگر وضعیت افغانستان هنوز در بررسی استند".

به‌گفتۀ او، فرماندهان نظامی امریکا دربارۀ حملات هراس‌افگنانه و فراهم ساختن لوژستیکی از بیرون، در حال ریزنی استند.

او تأکید کرد که جنگ راه حل بحران افغانستان نیست و تلاش برای پیروزی از راه جنگ رسیدن به ثبات را در این کشور، دُشوار می‌سازد.

جوبایدن، رییس‌جمهور امریکا در ماه اپریل اعلام کرد که تمامی نیروهای امریکایی تا یازدهم سپتمبر سال روان میلادی، از افغانستان بیرون خواهند شد.

مرز میان ازبکستان و افغانستان بسته شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.06.2021
مرز میان ازبکستان و افغانستان بسته شد

کربی اضافه کرا لوید آستین، وزیر دفاع امریکا کشتی‌های جنگی هواپیمابر را در منطقه گسترش داده‌است و او همچنان یک گروه ویژۀ بمب‌افکن را در منطقه مستقر کرده‌است.

او در ادامه می‌گوید: "هیچ کس فکر نمی‌دهد که این چقدر دشوار است. اما همانطور که وزیر دفاع گفت، دشوار به معنای غیرممکن نیست و ما در حال حاضر توانایی دستیابی به هر نقطۀ زمین را داریم که فکر می‌کنیم به آن نیاز داریم".

او می‌گوید که برنامه ریزان به‌دنبال یافتن راه‌هایی برای پشتیبانی قراردادی از نیروهای افغان پس از پایان روند خروج نیروهای خارجی از افغانستان استند.

او در این باره افزود: "گزین‌های بسیاری وجود دارند که ما به دنبال چه‎گونه‌گی ادامۀ پشتیبانی قراردادی ... به ویژه نیروهای هوایی افغانستان هستیم. ما در حال حاضر بسیار فعالانه در تلاش هستیم تا راه خود را طی کنیم. ما در حال بررسی از گزینه‌ها هستیم."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала