اشرف غنی و عبدالله عبدالله فردا به امریکا می‌روند

© AP Photo / Alik KepliczПремьер-министр и президент Афганистана Абдулла Абдулла и Ашраф Гани
Премьер-министр и президент Афганистана Абдулла Абдулла и Ашраф Гани  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.06.2021
عضو شوید
مشاور رییس‌جمهور و رییس اداره ارتباطات عامه و استراتژیک ریاست‌جمهوری گفت که رییس‌جمهور غنی به‌زودی به امریکا می‌رود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، وحید عمر، مشاور رییس‌جمهور و رییس اداره ارتباطات عامه و استراتژیک ریاست‌جمهوری در نشستی در مرکز رسانه‌های حکومت گفت که رییس‌جمهور غنی به‌زودی به امریکا می‌رود. آقای عمر زمان مشخص این سفر را نگفت، اما افزود که طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده انجام می‌شود.

تعیین زمان و مکان مذاکرات صلح محور گفتگوی غنی و عبدالله  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.06.2021
اشرف غنی و عبدالله عبدالله به امریکا دعوت شدند

عمر گفت که در این سفر رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی، معاون اول ریاست‌جمهوری، مشاور شورای امنیت ملی، رییس کمیسیون حقوق بشر و برخی از اعضای هیأت مذاکره‌کننده‌ی دولت رییس‌جمهور را همراهی می‌کنند.

وحید عمر سفر رییس‌جمهور به امریکا را در وضعیت موجود بااهمیت دانست و افزود که آقای غنی در جریان این سفر با جو بایدن، رییس‌جمهور و دیگر مقام‌های امریکایی دیدار خواهد کرد.

به‌گفته‌ی عمر، در این دیدارها روی فراهم‌سازی تجهیزات نظامی بیشتر، ادامه‌ی آموزش نیروهای امنیتی و سایر همکاری‌ها صحبت خواهد شد.

در همین حال، براساس فهرستی که در اختیار روزنامه اطلاعات روز قرار گرفته است، رییس‌جمهور غنی و هیأت همراهش قرار است فردا (چهارشنبه، ۲ سرطان) کابل را به مقصد واشنگتن ترک کنند.

در این فهرست نام‌های رولا غنی، عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی، امرالله صالح، معاون اول ریاست‌جمهوری، محمدحنیف اتمر، وزیر خارجه، حمدالله محب، مشاور امنیت ملی، عادله راز، نماینده‌ی دایمی افغانستان در سازمان ملل، شهرزاد اکبر، رییس کمیسیون حقوق بشر، فاطمه گیلانی و حبیبه سرابی، اعضای هیأت مذاکره‌کننده‌ی صلح جمهوری اسلامی افغانستان به‌عنوان همراهان آقای غنی در این سفر یاد شده است.

وزارت خارجه تا کنون این فهرست را تأیید نکرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала