روسیه نگران افزایش تنش‌ها در افغانستان است

© Fotolia / yulenochekkروسیه نگران افزایش تنش‌ها در افغانستان است
روسیه نگران افزایش تنش‌ها در افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.06.2021
عضو شوید
سخنگوی کاخ کرملین می‌گوید که روسیه نگران افزایش تنش‌ها در افغانستان افغانستان است.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین امروز (چهارشنبه، 23 جون) گفت که روسیه نگران افزایش تنش‌ها در مرز افغانستان و تاجیکستان است.

 وزیر دفاع روسیه اوضاع افغانستان را ارزیابی کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.06.2021
وزیر دفاع روسیه اوضاع افغانستان را ارزیابی کرد

وی افزود: به‌طور کلی تشدید اوضاع در افغانستان با خروج نیروهای نظامی امریکا و سایر نظامیان از این كشور دلیل توجه و نگرانی ما است. دیگر نگرانی ما مرزبانان ما در تاجیكستان، كشور بسیار نزدیك و شریک ما هستند. و در حقیقت، بروز کانون های جدید تهدید و تنش ما را نگران می‌کند.

پیش از این، کمیته دولتی امنیت ملی تاجیکستان (GKNB) از پناهنده شدن بیش از 130 نظامی افغانستان به این کشور خبر داد.

روز 22 جون، این کمیته گزارش داد که در نتیجه حمله گروه مسلح طالبان (گروه ممنوع در روسیه) به کمیساریای مرزی شیرخان بندر ولایت کندز، 134 نفر از نیروهای دولتی افغانستان توان مقاومت در برابر طالبان را از دست داده و به منظور نجات خود از طریق پاسگاه‌های مرزی شماره 3 و 4 گروهان مرزی «پنج» به قلمرو تاجیکستان پناه آوردند.

کمیته دولتی امنیت ملی تاجیکستان گفته بود که مرزبانان تاجیک با رعایت اصول انسان گرایی و حسن همجواری به نظامیان افغان اجازه ورود آزادانه به خاک تاجیکستان را دادند. در میان آنها 4 نفر زخمی و یک نفر کشته وجود دارد.

این کمیته وضعیت در منطقه یادشده مرزی را وخیم توصیف کرده و تعداد نظامیان کشته و زخمی و به اسارت طالبان افتاده در شیرخان بندر را تا 100 نفر ارزیابی کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала