پسکی در پیوند با دیدار بایدن و غنی: زمان بیرون شدن نیروهای امریکایی از افغانستان تغییر نخواهد کرد

© AFP 2023 / Paul J. Richardsپسکی در پیوند با دیدار بایدن و غنی: زمان بیرون شدن نیروهای امریکایی از افغانستان تغییر نخواهد کرد
پسکی در پیوند با دیدار بایدن و غنی: زمان بیرون شدن نیروهای امریکایی از افغانستان تغییر نخواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.06.2021
عضو شوید
سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد، که زمان بیرون شدن نیروهای ایالات متحده امریکا از افغانستان تغییر نخواهد کرد. 
Премьер-министр и президент Афганистана Абдулла Абдулла и Ашраф Гани  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.06.2021
اشرف غنی و عبدالله عبدالله فردا به امریکا می‌روند

به گزارش اسپوتنیک، جن پسکی سخنگوی کاخ سفید امروز چهار شنبه در نشست خبری برای خبرنگاران گفت، که زمان بیرون شدن نیروهای ایالات متحده امریکا از افغانستان تغییر نخواهد کرد. 

در این نشست خبری از وی پرسیده شد، که آیا به دلیل دیدار جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده در واشنگتن با اشرف غنی همتای افغانستانی اش و عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی آشتی ملی این کشور در تاریخ 25 جون، انتظار می رود زمان بیرون شدن ارتش امریكا از افغانستان تغییر كند؟ 

پسکی گفت: "انتظار نمی رود زمان بیرون شدن نیروهای امریکایی تا ماه سپتامبر تغییر کند. آنها [زمانبندی] البته از سوی وزارت دفاع ما کنترل می شود".

قرار است، جو بایدن رئیس جمهور امریکا به تاریخ 25 جون با محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان و داکتر عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ ای ملی افغانستان در واشنگتن دیدار خواهد کرد. در این دیدار دو طرف روی مذاکرات صلح، بیرون شدن نیروهای بین‌المللی از افغانستان، ادامه روابط دیپلماتیک میان دو کشور، حقوق بشر در افغانستان، حقوق زنان و تقویه و حفظ دیگر ارزش‌ها بحث و گفتگو شود.

یادآوری می کنیم، که ایالات متحده و متحدان ناتو در سال 2001 عملیات نظامی را در افغانستان آغاز کردند. این کار به عنوان بخشی از مبارزات آزادی پایدار انجام شد که پاسخی به حمله تروریستی 11 سپتامبر 2001 بود. در سال 2014، افغانستان، ایالات متحده و ناتو توافقنامه امنیتی امضا کردند، که به متحدان اجازه می دهد حضور نظامی محدودی در افغانستان داشته باشند. از تاریخ 1 جنوری 2015 ، مأموریت غیر رزمی پشتیبانی قاطع جایگزین عملیات جنگی شده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала