رئیس امنیت ملی سمنگان: طالب را بکُشید، در زندان‌ها مهمان لازم نداریم

© Photo / F Fرئیس امنیت ملی سمنگان: طالب را بکُشید، در زندان‌ها مهمان لازم نداریم
رئیس امنیت ملی سمنگان: طالب را بکُشید، در زندان‌ها مهمان لازم نداریم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.06.2021
عضو شوید
همزمان با سقوط دو ولسوالی ولایت سمنگان به‌دست گروه طالبان، سیدامیرشاه سادات، رئیس امنیت ملی این ولایت به نیروهای امنیتی، دفاعی و کشفی دستور داده است که هیچ جنگ‌جوی این گروه را زنده بازداشت نکنند.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالمنیر رحیمی، سخن‌گوی فرماندهی پولیس سمنگان به روزنامه اطلاعات روز گفت که سیدامیرشاه سادات این موضوع را روز گذشته (چهارشنبه، 2 سرطان) در جمعی از نیروهای مردمی که علیه طالبان بسیج شده‌اند، مطرح کرده است.

آقای سادات در این نشست در شهر ایبک، مرکز سمنگان گفته است: «به سرباز وطن، مجاهد وطن، تو مقاومت‌گر وطن، و به منسوبین امنیت ملی، پولیس ملی و ارتش ملی این رسما دستور است که هیچ طالبی را کسی زنده برای ما نیاورد».

او با اشاره به بازداشت طالبان توسط این نیروها،‌ تأکید کرده است که دولت افغانستان دیگر «مهمان» در زندان‌ها لازم ندارد.

رئیس امنیت ملی سمنگان در ادامه به نیروهای مردمی و نظامیان دولتی گفته است: «[طالبان] را بکشید، سلاحش از شما، موترسایکلش از شما، حریت و آزادی [خاک] مال تاریخ افغانستان».

این درحالی است که طالبان در هفته‌های اخیر حملاتش را بر ولایت ناامن سمنگان در شمال کشور شدت بخشیده است. در جریان پنج روز گذشته طالبان ولسوالی‌های دره‌صوف بالا و دره‌صوف پایین این ولایت را سقوط داده‌اند.

همزمان با این طالبان در سایر نقاط کشور نیز حملاتش را شدت بخشیده‌اند. در کم‌تر از دو ماه گذشته حدود 65 ولسوالی به‌دست این گروه سقوط کرده است.

به‌دنبال تشدید حملات طالبان، ساکنان شماری از ولایت‌های کشور از جمله سمنگان علیه طالبان بسیج شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала