احضارات درجه یک قوای مسلح ازبکستان در ارتباط با اوضاع افغانستان

© AP Photo / Sergei Gritsقوای سرحدی ازبکستان
قوای سرحدی ازبکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.06.2021
عضو شوید
سرویس مطبوعاتی وزارت امور خارجه روز پنجشنبه گزارش داد که وزارت دفاع ازبکستان بررسی ناگهانی آمادگی رزمی نیروها را در برابر اوضاع وخیم اوضاع در افغانستان آغاز کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، وزارت خارجه ازبکستان گفته بود که تاشکند 53 سرباز سرحدی و شبه نظامی از افغانستان که در 23 جون از مرز ازبکستان و افغانستان عبور کردند، به وطن خود بازگشتند. این وزارت خاطرنشان كرد كه ازبکستان به شدت نگران رشد خشونت در كشور همسایه است و تشدید تنش در برابر موج جدید امراض همه گیر ویروس كرونا به طور فزاینده ای زندگی مردم افغانستان را پیچیده می كند.

نگرانی روسیه و تاجکستان از فعال شدن تروریستان در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.10.2019
نگرانی روسیه و تاجکستان از فعال شدن تروریستان در افغانستان

در پیام وزارت دفاع ازبکستان آمده  است: "تحت رهبری باخودیر کوربانوف وزیر دفاع ازبکستان، طبق این برنامه، بررسی های غافلگیرانه در مناطق ویژه نظامی تاشکند و جنوب غربی (واقع در مرز افغانستان) و همچنین در قطعات نظامی هوایی و دافع هوا و نیروی هوایی ازبکستان صورت می گیرد".

طبق گفته وزارت دفاع ، تمرینات تاکتیکی قطعات نظامی در پلیگون های ترکیبی آنگرن و ترمز برای تبادل تجربه و هماهنگی اقدامات واحدهای نظامی و نیروهای ترکیبی قوماندایی ویژه تاشکند و جنوب غربی برگزار می شود. به عنوان بخشی از تمرین، مکان احتمالی دشمن فرضی مشخص خواهد شد ، پس از آن نیروها و تجهیزات قطعات هوایی و توپچی و یک تولی هاوان به مناطقی که در آن قرار دارند حمله می کنند تا از اقدامات فعال احتمالی جلوگیری کنند.

صبح روز سه شنبه، یک گروپ مسلح از شبه نظامیان رادیکال طالبان به کمیساریای مرزی شیرخان بندر در ولایت قندوز افغانستان، در مرز با تاجکستان حمله کردند. 134 نیروی دولت افغانستان نتوانستند در برابر شبه نظامیان مقاومت کنند و مجبور شدند از طریق منطقه امنیتی سرحدی 3 و 4 پوسته بازرسی پنج فرار کنند، از مرزهای کشور عبور کنند و به تاجیکستان پناه ببرند. به دلایل انسانی، نیروهای سرحدی تاجیکستان مجبور شدند اجازه دهند گروهی از سربازان افغان از آنجا عبور کنند  در این میان یک کشته و چهار زخمی وجود داشت. براساس کمیته دولتی امنیت ملی تاجیکستان، تعداد عمومی سربازان افغان زخمی، کشته یا اسیر شده توسط طالبان در کمیساریای سرحدی شیرخان بندر به 100 نفر می رسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала