بایدن: افغان‌ها باید در خصوص آینده کشور شان تصمیم بگیرند

© Photo / Twitter account of ARGبایدن: افغان‌ها باید در خصوص آینده کشور شان تصمیم بگیرند
بایدن: افغان‌ها باید در خصوص آینده کشور شان تصمیم بگیرند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.06.2021
عضو شوید
بایدن تاکید دارد که نیروهای خارجی از افغانستان خارج میشوند، اما امریکا به حمایت اش از افغانستان ادامه خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، جوبایدن، رییس جمهور ایالات متحده امریکا، روز گذشته جمعه (25، جون)، در دیدار با رییس جمهورغنی گفته که نیروهای خارجی افغانستان را ترک میکنند و افغان‌ها باید در باره آینده کشور شان تصمیم بگیرند.

بایدن گفته که نیروهای خارجی از افغانستان خارج میشوند، اما امریکا به حمایت اش از افغانستان ادامه خواهد داد.

غنی از بایدن نخواست که روند خروج نظامیان امریکایی از افغانستان به تعویق انداخته شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.06.2021
غنی از بایدن نخواست که روند خروج نظامیان امریکایی از افغانستان به تعویق انداخته شود

بایدن در این باره گفته” قرار است افغان‌ها در باره آینده کشورشان تصمیم بگیرند که چی میخواهند؟”

رییس جمهور امریکا افزود که “خشونت‌های بی معنی باید توقف یابد.”

رییس جمهور غنی در این دیدار گفته که به تصمیم بایدن احترام گذاشته و با خروج سربازان خارجی از افغانستان روابط دو کشور وارد یک فصل جدید میشود.

آقای غنی افزوده که نیروهای امنیتی افغان شش ولسوالی را از طالبان پس گرفته اند.

پس از دیدار با بایدن رییس جمهور غنی در یک نشست خبری گفته که تصمیم امریکا مبنی بر خروج سربازان خارجی از افغانستان یک تصمیم مستقل است، اما این مسوولیت کابل است که عواقب آن را اداره کند.

به اساس گزارش رویترز بایدن گفته که سفارت امریکا در کابل به کارش ادامه خواهد داد و کمک‌های نظامی امریکا نیز دوام خواهد کرد.

غنی از بایدن نخواست که روند خروج نظامیان امریکایی از افغانستان به تعویق انداخته شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.06.2021
غنی از بایدن نخواست که روند خروج نظامیان امریکایی از افغانستان به تعویق انداخته شود

در همین حال، عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی، گفت که گفتگوهای بین الافغانی در دوحه نباید متوقف شود،مگر این که طالبان خود شان نخواهد.

عبدالله در یک گفتگو با رویترز گفته ” من فکر میکنم که ما نباید در گفتگوهای صلح را بسته کنیم، مگر این که خود شان درهای گفتگو را بسته کند. با وجودی‌که در میدان نبرد پیشرفت شده، اما ما نمی توانیم درهای گفتگو را بسته کنیم.”

رونالد نيومن، سفیر پیشین امریکا در کابل در این باره گفته: "در حالیکه مورال بسیار ضعیف است، هر کسی که این مورال را قوی بسازد این یک کار خوب است. دعوت غنی به اینجا یک کار خوب است ما از او حمایت میکنیم".

این درحالی است که قبل از این امریکا در یک نامه از رییس جمهور غنی خواسته بود تا برای تاسیس حکومت انتقالی در افغانستان موافقه کند.

به اساس گزارش رویترز بایدن از کانگرس امریکا خواسته تا در سال آینده 3،3 میلیارد دالر کمک‌های امنیتی به افغانستان تصویب کند و همچنان افزوده که امریکا سه میلیون دوز واکسیین ضد کرونا به افغانستان میفرستد.

از سوی دیگر مقام‌های امریکایی گفته که جوبایدن روند خروج سربازان امریکایی از افغانستان را متوقف نخواهد کرد و همچنان حمایت نیروهای هوایی امریکا برای توقف حملات طالبان را نیز تایید نخواهد کرد.

این درحالی استکه مقام‌های افغان روز گذشته شماری از مقام‌های امریکایی دیدار و در باره مسایل  افغانستان گفتگو کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала