میرزکوال: طالبان در سه هفته‌ی آینده نابود می‌شوند

© Photo / Facebook account of moiafghanistan میرزکوال: طالبان در سه هفته‌ی آینده نابود می‌شوند
میرزکوال: طالبان در سه هفته‌ی آینده نابود می‌شوند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.06.2021
عضو شوید
همزمان با تشدید حملات طالبان و سقوط شماری از ولسوالی‌ها به‌دست این گروه، عبدالستار میرزکوال، سرپرست وزارت امور داخله می‌گوید که طالبان در مدت سه هفته‌ی آینده "نابود" می‌شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه اطلاعات روز، جنرال عبدالستار میرزکوال، که در جمع تازه‌فارغان نیروهای ویژه‌ی پولیس در ولایت بلخ صحبت می‌کرد، گفته است یقین دارد که این نیروها طالبان را سرکوب می‌کنند و این گروه در مدت سه هفته‌ی آینده، ذلیل، ضعیف و نابود می‌شوند.

به گفته‌ی او، طالبان قابلیت محاربوی و قوت جنگی خود را در مقابل نیروهای امنیتی و دفاعی کشور از دست داده و به‌دنبال سقوط ولسوالی‌ها، جنگ‌جویانش مصروف جمع‌آوری "غنیمت" اند.

سرپرست وزارت امور داخله همچنین گفته است که جنگ‌جویان طالبان در حال اتخاذ وضعیت دفاعی در میدان‌های جنگ اند.

هشدار غنی به طالبان: اگر راه زور را انتخاب کنید، با ملت افغانستان مقابل خواهید شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.06.2021
هشدار غنی به طالبان: اگر راه زور را انتخاب کنید، با ملت افغانستان مقابل خواهید شد

او تأکید کرده است: «طالبان یک زره مغرور شده‌اند، خودخواه شده‌اند و بال کشیده‌اند… هر کس که خود را گُم کند، بال می‌کشد. برای شما اطمینان می‌دهم که [شما] بال‌های شان را قطع می‌کنید".

از سویی هم، عبدالستار میرزکوال در خطاب به نیروهای امنیتی گفته است که از سقوط چند ولسوالی به‌دست طالبان مأیوس نشوند. به گفته‌ی او، این گروه هم‌اکنون کاملا جنگ را در مقابل نیروهای امنیتی و دفاعی باخته است.

آقای میرزکوال همچنین طالبان را «خوارج» خوانده و گفته است که دولت افغانستان دیگر اجازه‌ی شمولیت آنان را در نظام نمی‌دهد و همچنین با این گروه برای تأمین صلح، مذاکره‌ هم نمی‌کند.

او تأکید کرده است: "طالبان باید زده شوند و از بین برده شوند".

به گفته‌ی سرپرست وزارت داخله، این گروه اراده‌ برای آبادی افغانستان ندارد و در هر جایی که ولسوالی‌ها را سقوط می‌دهد، تأسیسات آن را تخریب و تجهیزات آن را چپاول می‌کند.

او افزوده است که طالبان تمامی مهمات و تجهیزاتی را که در ولایت‌های جنوبی، جنوب‌شرقی و غربی کشور به‌دست آورده، به پاکستان منتقل کرده‌اند.

از سویی هم، آقای میرزکوال در بخشی از صحبت‌هایش به نیروهای ویژه‌ی پولیس گفته است که هرچیزی که این نیروها از رهبری وزارت داخله و حکومت بخواهد، حکومت آن را برای این نیروها فراهم می‌کند.

او خطاب به آنان تأکید کرد: "اگر ترفیع می‌خواهید، ترفیع می‌دهیم و اگر پیسه می‌خواهید، پیسه در اختیار تان قرار می‌دهیم".

سرپرست وزارت داخله در حالی این گفته‌ها را مطرح می‌کند که اخیرا طالبان به حملات‌شان در بیشتر نقاط کشور شدت بخشیده‌اند. در حدود دو ماه گذشته، بیش از 70 ولسوالی به‌دست طالبان سقوط کرده است.

افزون بر این‌ها، این گروه تعدادی از روستاها را نیز در نقاط مختلف کشور سقوط داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала