بلینکن: سربازان ما افغانستان را ترک می‌کنند، حمایت ما ادامه می‌یابد

© REUTERS / Alex Brandon/Pool بلینکن: سربازان ما افغانستان را ترک می‌کنند، حمایت ما ادامه می‌یابد
 بلینکن: سربازان ما افغانستان را ترک می‌کنند، حمایت ما ادامه می‌یابد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.06.2021
عضو شوید
وزیر خارجه امریکا در سفر به پاریس اظهار داشت که نیروهای مسلح امریکا افغانستان را ترک می‌کنند، اما حمایت در همه زمینه‌ها از افغانستان ادامه می‌یابد.

به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا در جریان مصاحبه اش با روزنامه Le Journal du dimanche در پاسخ به سوالی در مورد خروج امریکا از افغانستان، گفت: در حال حاضر تهدید برای امریکا از سوی افغانستان کمتر نسبت به ده سال پیش است. ما با دقت اوضاع را تحت نظارت داریم تا مطمین شویم که تهدید از بین رفته است. اما در صورت لزوم ما وارد عمل خواهیم شد.

بایدن: افغان‌ها باید در خصوص آینده کشور شان تصمیم بگیرند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.06.2021
بایدن: افغان‌ها باید در خصوص آینده کشور شان تصمیم بگیرند

وی افزود: نیروهای مسلح امریکا افغانستان را ترک می‌کنند، اما حمایت واشنگتن در همه زمینه‌های از افغانستان ادامه می‌یابد.

آقای بلینکن تاکید کرد: بهترین دستیابی برای ختم جنگ در افغانستان باید انعقاد توافقنامه صلح که به جنگ چهل ساله که ادامه دارد، پایان دهد، خواهد بود.

وی با اشاره به انتقاد کسانی که انجام چنین مذاکراتی با طالبان (گروه ممنوع در روسیه) را غیر قابل قبول می‌دانند افزود: این همان چیزی است که ما با طالبان در حال مذاکره هستیم. همانطور همه می‌دانند، دشمنان انتخاب نمی‌شوند.

وی اضافه کرد: من روی زمان و آینده تمرکز می‌کنم، ما همیشه تلاش می‌کنیم از گذشته‌ها درس بگیریم، به ویژه در مورد سوریه، عراق، افغانستان و لیبی.

وزیر خارجه امریکا همچنان گفت: حضور ما در منطقه همچنان پا برجا است، اما نه تنها نظامی، بلکه دیپلماتیک، سیاسی و اقتصادی است. حضور ما به تامین امنیت شرکای ما مربوط می‌شود آنچه در اعمال‌ی که منجر به موفقیت در مبارزه علیه داعش (گروه تروریستی ممنوع در روسیه) شد. نشان داده شده است.

وی همچنان گفت که کشورهای ائتلاف بین‌المللی که علیه داعش می‌جنگند باید تلاش کنند تا توانایی جنگی خود را حفظ نمایند.

آقای بلینکن در پایان گفت: به لطف این ائتلاف که شامل هفتاد کشور می‌شود ما توانستیم وجود داعش را در عراق و سوریه پاکسازی و به پیروزی برسیم. بنابراین، نباید آنها (داعش) را از دید دور نگه داریم و همچنان نباید به آنها اجازه داده شود که قدرت خود را دوباره به دست آوردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала