شیخ رشید: اجساد و زخمی‌های جنگ‌جویان طالبان به پاکستان منتقل می‌شوند

© Photo / Twitter account of Sheikh Rashid Ahmedشیخ رشید: اجساد و زخمی‌های جنگ‌جویان طالبان به پاکستان منتقل می‌شوند
شیخ رشید: اجساد و زخمی‌های جنگ‌جویان طالبان به پاکستان منتقل می‌شوند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.06.2021
عضو شوید
رشید احمد، وزیر امور داخله پاکستان، در یک مصاحبه تلویزیونی گفته است که خانواده رهبران طالبان در پاکستان زنده‌گی می‌کنند و اجساد و زخمی‌های این گروه به شفاخانه‌های این کشور منتقل و معالجه می‌شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه هشت صبح، شیخ رشید احمد، وزیر داخله پاکستان، در مصاحبه با جیونیوز گفته است که خانواده رهبران گروه طالبان در مناطق میراواد، لوی میر، باراکو و ترنول پاکستان زنده‌گی می‌کنند.

وزیر داخله پاکستان با اشاره به درگیری‌های طولانی در افغانستان گفته است که وی باور دارد که عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان، می‌تواند این معضل را رهبری کند.

به گفته او عمران خان برای حل این معضل یک راهکار بین‌المللی ارایه کرده است.

افغانستان: تحریک طالبان پاکستان در خاک افغانستان هسته‌گذاری نشده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.06.2021
افغانستان: تحریک طالبان پاکستان در خاک افغانستان هسته‌گذاری نشده است

وی هم‌چنان افزوده است که امریکا با 20 سال حضور در افغانستان حتا یک «کارخانه گوگرد» هم نساخته است؛ جز این‌که باعث "خانه‌جنگی" و ادامه جنگ در این مدت شده است. به باور او امریکا پای 40  کشور را به افغانستان کشانده است.

او اما در ادامه این گفت‌وگو اتهام این‌که طالبان و اسامه بن لادن در پاکستان مخفی شده‌اند را رد کرد و گفت: "هر اتهامی ممکن است بسته شود".

در همین حال، شیخ رشید احمد، وزیر داخله پاکستان از طالبان خواسته است تا به تحریک طالبان پاکستانی (TTP) اجازه اجرای عملیات از خاک افغانستان علیه این کشور را ندهند.

به گفته احمد، همان‌طوری‌که پاکستان تلاش می‌کند تا افغانستان امن باشد، گروه طالبان نیز باید به تحریک طالبان پاکستانی اجازه عملیات از افغانستان علیه این کشور را ندهد.

او گفت: "طالبان افغان تصمیم بگیرند که به گروه طالبان پاکستانی بفهمانند و همان‌طوری‌که ما تلاش می‌کنیم افغانستان در امنیت باشد، آن‌ها هم تلاش کنند که (TTP) از خاک افغانستان علیه پاکستان عملیات اجرا نکند و نیز هیچ نوع مداخله‌ انجام ندهند".

ازبکستان شهروندان افغانستان دوباره را بازگشت داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.06.2021
ازبکستان شهروندان افغانستان را دوباره بازگشت داد

وزیر داخله پاکستان هم‌چنان خاطرنشان کرد که تا یک ماه دیگر روند حصارکشی در مرزهای این کشور با افغانستان تکمیل خواهد شد.

این سخنان با واکنش‌هایی در افغانستان روبه‌رو شده است.

حمدالله محب، مشاور امنیت ملی کشور، گفته است که وزیر داخله پاکستان را به دلیل افشای حمایت اسلام‌آباد از طالبان تحسین می‌کند. محب افزوده است که به پاکستانی‌های شجاع‌‎تر نیاز است که علیه حمله پاکستان به افغانستان صحبت کنند.

بخشی از صحبت‌های وزیر داخله پاکستان که روز گذشته رسانه‌ای شد، نیز واکنش وزارت امور خارجه را در قبال داشت.

وزارت خارجه کشور گفته بود: "تحریک طالبان پاکستان (TTP) به ‌هیچ وجه در افغانستان هسته‌گذاری نشده و نه در خاک ما فعالیت دارد".

این وزارت افزوده بود که این تحریک بر‌اساس پالیسی امنیت ملی، در کنار سایر گروه‌های تروریستی، دشمن صلح، ثبات و رفاه در افغانستان و منطقه شناخته شده است و دولت افغانستان علیه این گروه تروریستی، مانند سایر گروه‌های تروریستی بدون هرنوع تبعیضی مبارزه می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала