امرالله صالح: دست‌رسی افراد غیرنظامی و آغازاده‌ها به هواپیماهای ارتش محدود شد

© Photo / moi / moi امرالله صالح: دست‌رسی افراد غیرنظامی و آغازاده‌ها به هواپیماهای ارتش محدود شد
  امرالله صالح: دست‌رسی افراد غیرنظامی و آغازاده‌ها به هواپیماهای ارتش محدود شد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.06.2021
عضو شوید
معاون اول ریاست‌جمهوری می‌گوید که به‌خاطر شکست دادن گروه طالبان و قراردادن صد در صدی قوای هوایی در خدمت نیروهای امنیتی و دفاعی، دست‌رسی افراد غیرنظامی، غیرضروری و «آغازاده‌ها» به هواپیماهای نیروهای هوایی محدود شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، امرالله صالح، معاون اول ریاست‌جمهوری امروز (سه‌شنبه، ۸ سرطان) در یادداشتی در صفحه‌ی رسمی فیسبوک خود نوشته است که این تصمیم «بسیار معقول و مسلکی» پس از ارزیابی عمیق وضعیت، گرفته شده است.

صالح نوشته است: «بزرگترین اولویت امروز ما شکست دادن طالب و حمایت همه‌جانبه از نیروهای ماست.»

این درحالی است که اخیرا حملات طالبان در بخش‌های مختلف کشور برای تصرف ولسوالی‌ها افزایش یافته است.

طالبان ادعا دارند که بیش از ۷۰ ولسوالی را طی دو ماه اخیر تصرف کرده‌اند. دولت سقوط تمامی این ولسوالی‌ها را به‌گونه‌ی رسمی تأیید نکرده، اما گفته است که بیش از ده ولسوالی را از طالبان پس گرفته است.

سپاسگزاری امرالله صالح از ایران - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.02.2021
سپاسگزاری امرالله صالح از ایران

در آخرین مورد، ولسوالی پشتون‌کوت فاریاب روز گذشته در کنترل نظامیان دولتی درآمد.

از سوی هم، معاون اول ریاست‌جمهوری در این یادداشت خود نوشته است که در «دو – سه ساحه‌ی مشخص در شهر کابل» که کوچه‌ها و پس‌کوچه‌های تنگ و غیرقابل ورود برای موتر وجود دارد، طالبان با استفاده از موترسایکل دست به ترور افراد دولتی زده‌اند.

آقای صالح تأکید کرده است تا زمانی که این تهدید رفع نشده، استفاده از موترسایکل به استثنای رستورانت‌هایی که غذا می‌رسانند و برای‌شان کارت ویژه داده می‌شود، ممنوع است. او از مردم خواسته است که به این «دستور» احترام بگذارند.

پولیس کابل روز گذشته اعلام کرد که گشت‌وگذار موترسایکل‌های با اسناد و بدون اسناد در شهر و ولسوالی‌های کابل تا اطلاع بعدی، ممنوع است. دلیل این محدودیت، از سوی پولیس کابل «دلایل امنیتی» عنوان شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала