اسکات میلر از احتمال جنگ‌های داخلی در افغانستان هشدار داد

U.S. Army Gen. Scott Miller - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.06.2021
عضو شوید
فرمانده کل نیروهای خارجی و ناتو در افغانستان هشدار می‌دهد که مسلح شدن نیروهای خیزش مردمی در افغانستان می‌توانند باعث وقوع جنگ‌های داخلی شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، جنرال اسکات میلر، فرمانده نیروهای  خارجی و ناتو در افغانستان روز گذشته (سه شنبه، 8 سرطان) در یک کنفرانس خبری در کابل گفت که اگر طالبان به حملات شان ادامه بدهد، امریکا به حمایت نیروهای افغان ادامه خواهند داد.

وی می‌گوید که تصمیم برگشت دوباره وجود ندارد، اما انعطاف در تصمیم خروج امکان دارد.

این جنرال امریکایی در این باره گفت: «چیزی را که ما انجام داده می‌توانیم گزینه‌های است که برای دیگران قرار می‌دهیم اگر دستورهای تغییر کند ما توانایی آن را داریم که انعطاف پذیر باشیم».

وی تاکید می‌کند که طالبان نباید از راه جنگ برای گرفتن قدرت تلاش کنند.

دیدار سرپرست وزارت دفاع افغانستان با اسکات میلر  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.06.2021
دیدار سرپرست وزارت دفاع افغانستان با اسکات میلر 

 وی هشدار می‌دهد که اگر طالبان به حملات شان ادامه بدهند، بر اساس توافقنامه دوحه از نیروهای افغان حمایت می‌کنند و به حملات هوایی بر ضد طالبان ادامه خواهند داد.

میلر افزود: «برای طالبان گفتم که عملیات‌های تهاجمی شان را متوقف بسازند تا حمله‌های هوایی ما به صفر برسد. من هنوز هم صلاحیت و توانایی این را دارم که از نیرو های افغان و از خود مان پشتیبانی و دفاع کنم».

از سوی هم فرمانده پیشین نیروهای خارجی در افغانستان نیز نگران جنگ‎‌های داخلی است، اما می‌گوید که فرصت با ثبات ساختن اوضاع وجود دارد.

دیوید پترویس، فرمانده پیشین نیرو های خارجی در افغانستان، در این مورد می‌گوید: «در حقیقت هنوز هم فرصت برای ثبات وضعیت وجود دارد که نیروهای ناتو، ایالات متحده امریکا و دولت افغانستان با یک طرح مشترک تصمیم بگیرند که ساحات مشخصی را که طالبان و دیگر شورشیان حضور دارند ترک می کند اما از ساحات دیگر دفاع می کنند».

از سوی دیگر شهاب الدین دلاورعضو هییت گفتگو کننده طالبان جنگجویان این گروه را به نبرد فرا می‌خواند و جنگ افغانستان را به باور خودش جهاد مقدس می داند.

دلاور در این باره گفت: «من خو می‌گویم برای شما که از جهاد امروزی کده دیگر هیچ جهاد دیگر نیست و پس از صحابه و تابعین در تاریخ دیگر این چنین جهاد نیست. و این جهاد خالص برای کسانی مانده که امروز دستار بندی می‌کنیم».

قرار است ماموریت اسکات میلر در افغانستان تا چند روز دیگر به پایان برسد و یک جنرال دیگر امریکایی جانشین وی شود.

این در حالی است که درگیری‌ها میان نیروهای افغان و طالبان در سراسر کشور شدت یافته و در این اواخر چندین ولسوالی میان نیروهای افغان و طالبان دست بدست شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала