نماینده دائم روسیه در سازمان ملل: وضعیت در افغانستان به‌سرعت در حال تغییر است

© Sputnik / Nancy Siesel /  مراجعه به بانک تصاویر نماینده دائم روسیه در سازمان ملل: وضعیت افغانستان به‌سرعت در حال تغییر است
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل: وضعیت افغانستان به‌سرعت در حال تغییر است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.06.2021
عضو شوید
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد می‌گوید که وضعیت در افغانستان منجمله به دلیل خروج نیروهای خارجی از این کشور، به‌سرعت در حال تغییر است.

به گزارش اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه، 30 جون در یک جلسه توجیهی گفت که روسیه معتقد است که هنگام توافق صلح در افغانستان، نقش طالبان (گروه ممنوع در روسیه) در زندگی سیاسی کشور باید درنظر گرفته شود.

کابلوف: زود است که درباره تصرف افغانستان توسط طالبان نتیجه‌گیری کنیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.06.2021
کابلوف: زود است که درباره تصرف افغانستان توسط طالبان نتیجه‌گیری کنیم

وی گفت: «ما فعالانه در تمام تلاش‌ها برای برقراری صلح در افغانستان مشارکت داریم. توافق به صلح باید در اسرع وقت انجام شود، زیرا طالبان ادعا می‌کنند که 80 درصد خاک افغانستان در کنترول شان است. من نمی‌دانم این ارقام چقدر دقیق هستند و نمی‌توانم در مورد آنها اظهارنظر کنم».

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد افزود: «اما بدون درنظر گرفتن این که طالبان بار دیگر بخشی از فضای سیاسی افغانستان هستند، نمی‌توان به راه حلی دست یافت».

نبنزیا خاطرنشان کرد که وضعیت در افغانستان منجمله به دلیل خروج نیروهای امریکایی از این کشور، به‌سرعت در حال تغییر است.

به گفته وی، باید دیده شود که وضعیت در افغانستان پس از خروج کامل نیروهای امریکایی به کدام سمت خواهد رفت.

پیشتر دولت امریکا اعلام کرده بود که از یکم ماه می روند خروج نیروهایش از افغانستان را آغاز می‌کند و تا 11 سپتمبر این روند در هماهنگی با هم پیمانان خاتمه خواهد یافت.

لازم به یادآوری است که امریکا و طالبان در فبروری 2020 پس از ماه ها مذاکره توافقنامه صلح را در دوحه به امضا رساندند. این توافق شامل خروج نیروهای خارجی از افغانستان ظرف مدت 14 ماه و همچنین آغاز گفتگوهای بین‌الافغانی پس از تبادل زندانیان بود. از زمان امضای این توافق، طالبان بارها واشنگتن را به نقض آن متهم کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала