امریکا ترجمانان افغانستانی را به طور کوتاه مدت در تاجیکستان، قزاقستان و ازبیکستان جا به جا می کند

© AFP 2023 / WAKIL KOHSARامریکا ترجمانان افغانستانی را به طور کوتاه مدت در تاجیکستان، قزاقستان و ازبیکستان جا به جا می کند
امریکا ترجمانان افغانستانی را به طور کوتاه مدت در تاجیکستان، قزاقستان و ازبیکستان جا به جا می کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.07.2021
عضو شوید
ایالات متحده امریکا از کشورهای تاجیکستان، قزاقستان و ازبیکستان خواسته است تا به ترجمانان افغانستان برای مدت کوتاهی جا بدهند. 
بایدن: ترجمانان افغانستانی بی سرنوشت رها نخواهند شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.06.2021
بایدن: ترجمانان افغانستانی بی سرنوشت رها نخواهند شد

به گزارش اسپوتنیک، در پس زمینه ای بیرون شدن نیروهای امریکایی از افغانستان، واشنگتن از کشورهای تاجیکستان، قزاقستان و ازبیکستان خواسته است، که نزدیک به 9 هزار همکاران افغانستانی این کشور را که با ایالات متحده امریکا در جریان درگیری 20 ساله این کشور در افغانستان کمک کرده، به طور کوتاه مدت جا بدهد. 

بلومبرگ به نقل از منابع گزارش داد، دولت جو بایدن رئیس جمهور امریكا، در برابر پس زمینه عقب نشینی نیروها از افغانستان، از تاجیكستان، قزاقستان و ازبیكستان خواست كه نزدیک به 9 هزار افغانستانی را كه به امریكا كمك می كردند به طور کوتاه مدت جا بدهند.

به گفته این آژانس، ایالات متحده همچنین در حال مذاکره با همکاران خود از ازبیکستان و تاجیکستان پیش نویس توافق نامه ای است که به واشنگتن امکان انجام عملیات اطلاعاتی از سرزمین های این کشورها را می دهد.

پیش از این، نیویورک تایمز با استناد به منابع در دولت گزارش داده بود که ایالات متحده آمادگی دارد هزاران افغانستانی را که با ارتش امریکا همکاری کرده اند در دیگر کشورها مستقر کند تا آنها را از انتقام احتمالی طالبان پس از عقب نشینی نیروهای نظامی امریکا محافظت کند، اما مقامات تضمین نمی کنند که این افراد سپس ویزای امریکا را دریافت کنند.

پیش از این، جو بایدن رئیس جمهور امریکا هم گفته بود، که همکاران افغانستانی بی سرنوشت نمی مانند.

یادآوری می کنیم، که نیروهای امریکا پس از امضای تفاهنمامه ای با گروه طالبان در دوحه، بیرون شدن نظامیان خود را آغاز و قرار است تا 11 سپتامبر سال روان میلادی به پایان برسد. 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала