کاخ سفید: خروج نیروهای ما از افغانستان تا اواخر ماه اگست تکمیل می‌شود

CC BY 2.0 / U.S. Navy/ Lt. Chad A. Dulac / Headed homeБатальон солдат США загружается в самолет
Батальон солдат США загружается в самолет - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.07.2021
عضو شوید
سخنگوی کاخ سفید می‌گوید که واشنگتن انتظار دارد که روند خروج نیروهای امریکایی از افغانستان تا اواخر ماه اگست به پایان برسد.

به گزارش اسپوتنیک، جن پسکی، سخنگوی کاخ سفید روز جمعه، 2 جولای در یک جلسه توجیهی اعلام کرد که امریکا انتظار دارد که روند خروج کامل نیروهای امریکایی از افغانستان تا اواخر ماه اگست به اتمام برسد.

وی گفت: «ما در حال حاضر انتظار داریم که این (خروج از افغانستان) تا پایان ماه اگست به اتمام برسد. رئیس‌جمهور بایدن تصمیم گرفت که نیروهای امریکا را از افغانستان بیرون کند و جنگ را پس از 20 ساله را در آنجا نقطه پایان دهد».

پیشتر دولت امریکا اعلام کرده بود که از یکم ماه می روند خروج نیروهایش از افغانستان را آغاز می‌کند و تا 11 سپتمبر این روند در هماهنگی با هم پیمانان خاتمه خواهد یافت.

لازم به یادآوری است که امریکا و طالبان در فبروری 2020 پس از ماه ها مذاکره توافقنامه صلح را در دوحه به امضا رساندند. این توافق شامل خروج نیروهای خارجی از افغانستان ظرف مدت 14 ماه و همچنین آغاز گفتگوهای بین‌الافغانی پس از تبادل زندانیان بود. از زمان امضای این توافق، طالبان بارها واشنگتن را به نقض آن متهم کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала