بایدن به ۲۱ مهاجر از جمله مهاجر افغانستانی شهروندی امریکا را اعطا کرد

© REUTERS / Kevin Lamarqueبایدن به ۲۱ مهاجر از جمله مهاجر افغانستانی شهروندی امریکا را اعطا کرد
بایدن به ۲۱ مهاجر از جمله مهاجر افغانستانی شهروندی امریکا را اعطا کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.07.2021
عضو شوید
بایدن در جریان شرکت در مراسم اعطای حق شهروندی امریکا به یک گروه جدید از مهاجران در کاخ سفید خاطرات مربوط به حضورش در کاخ صدام را برای اعطای حق شهروندی امریکا در سال ۲۰۰۹ مرور کرد.

به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن رئیس جمهوری امریکا در این مراسم که پیش از روز استقلال امریکا در چهارم جولای برگزار می‌شود، در کاخ سفید و در جمع گروهی جدید از مهاجران که منتظر دریافت حق شهروندی امریکا بودند، گفت: یکی از رضایتبخش‌ترین لحظات زندگی من در دورانی که معاون باراک اوباما بودم زمانیست که به کاخ پر زرق و برق صدام در عراق وارد شدم و دیدم که حدود ۱۶۷ زن و مرد یونیفورم پوش در آن کاخ بودند.

بایدن و همسرش جیل در قالب یک هیئت دیپلماتیک در سال ۲۰۰۹ به بغداد سفر کردند؛ سفری که با مراسم اعطای حق شهروندی چهارم جولای برای ۲۳۷ سرباز در کاخ الفاو صدام همزمانی داشت. در آن روز، ۱۲ عراقی شهروند امریکا شدند.

حالا بعد از ۱۲ سال بایدن در اتاق شرقی کاخ سفید مراسم اعطای شهروندی ۲۱ شهروند جدید را از کشورهای مختلف از جمله افغانستان، نپال، پاناما و انگلیس، عراق در میان این ۲۱ نفر بودند.

بایدن در این مراسم گفت: از شما بابت انتخاب ایالات متحده امریکا سپاسگزارم و بر این باورم که امریکا جای ارزشمندی برای آرزوهای شماست. همگی شما بیانگر و نماینده این هستید که چطور مهاجرت همواره برای امریکا مهم و ضروری بوده است.

بایدن در جریان سخنرانی خود همچنین گفت، می‌توان امریکا را به عنوان یک ملت بر اساس این ایده تعریف کرد که ما این حقایق را بدیهی می‌دانیم، اینکه همه زنان و مردان به طور برابر آفریده شده‌اند و توسط خالق خود دارای حقوق غیرقابل انکاری هستند.

یادآوری می کنیم، که پیش از این آخرین مراسم اعطای حق شهروندی در کاخ سفید در سال ۲۰۲۰ و با حضو دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق امریکا برگزار شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала