عبدالله: تضمینی وجود ندارد که افغانستان به پناهگاه تروریست‌ها تبدیل نشود

© https://www.facebook.com/AFGHANCEعبدالله: تضمینی وجود ندارد که افغانستان به پناهگاه تروریست‌ها تبدیل نشود
عبدالله: تضمینی وجود ندارد که افغانستان به پناهگاه تروریست‌ها تبدیل نشود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.07.2021
عضو شوید
رئیس شورای عالی مصالحه ای ملی افغانستان گفته است، تضمینی وجود ندارد که افغانستان به پناهگاه تروریست‌ها تبدیل نشود.

قریشی: پاکستان آماده هرگونه کمک برای برقراری صلح در افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.06.2021
قریشی به عبدالله: آماده هرگونه کمک برای برقراری صلح در افغانستان هستیم
به گزارش اسپوتنیک، درحالی که نظامیان امریکایی پس از 20 سال حضور در افغانستان به بهانه مبارزه تروریسم در آستانه خروج کامل از این کشور قرار دارند، عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان در مصاحبه با سی ان ان گفت: تضمینی برای این وجود ندارد که افغانستان بار دیگر به پناهگاهی برای تروریسم تبدیل نشود.

وی افزود، که طالبان نیز در این باره ناکام بوده است و نشانه‌های زیادی از قطع روابط با القاعده و دیگر گروه‌های تروریستی وجود ندارد، این خطری برای ما و منطقه و فرا منطقه است.

عبدالله در پرسش «سی‌ان‌ان» درباره گزارش‌ها مبنی بر احتمال سقوط کابل توسط طالبان طی 6 ماه آینده گفت: این ممکن است طرز فکر طالبان یا بخشی از این گروه باشد اما چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

وی با اشاره به گفت و گوهای میان افغانستانی ها بین طالبان و دولت افغانستان در قطر نیز گفت: روند صلح افغانستان بسیار آهسته است و پیشرفت بسیار اندکی حاصل شده است.

یادآوری می کنیم، که کاخ سفید پس از دیدار «جو بایدن» با اشرف غنی و عبدالله اعلام کرد، که امریکا با ادامه حمایت‌ها از افغانستان اجازه نخواهد داد تا این کشور بار دیگر به پناهگاهی برای تروریسم تبدیل شود.

از سوی دیگر، جنرال «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا نیز با اشاره به خروج نیروهای این کشور از افغانستان گفته بود که گروه‌های تروریستی در افغانستان تا 2 سال آینده قادر خواهند بود تهدیدی علیه آمریکا شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала