حمدالله محب: افغانستان و ترکیه برای تامین امنیت فرودگاه کابل در حال مذاکره هستند

© Photo / دفتر شورای امنیت ملی- د ملي امنيت شورا دفتر حمدالله محب: افغانستان و ترکیه برای تامین امنیت فرودگاه کابل در حال مذاکره هستند
 حمدالله محب: افغانستان و ترکیه برای تامین امنیت فرودگاه کابل در حال مذاکره هستند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.07.2021
عضو شوید
مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان، اظهار داشت که افغانستان و ترکیه برای تامین امنیت فرودگاه کابل پس از خروج نیروهای خارجی، در حال مذاکره هستند، برخی مسائل بوروکراتیک باقی مانده است.

به گزارش اسپوتنیک، حمدالله محب مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان، اظهار داشت که افغانستان و ترکیه برای تامین امنیت فرودگاه کابل پس از خروج نیروهای خارجی، در حال مذاکره هستند، برخی مسائل بوروکراتیک باقی مانده است.

حمدالله محب - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.05.2020
نشست مشاور امنیت ملی با سفیر آلمان در افغانستان

حمدالله محب مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان گفت:" ما با ترکیه در حال کار بر روی این توافق (تامین امنیت فرودگاه کابل پس از خروج نیروهای خارجی ) هستیم، تعدادی مسائل بوروکراتیک هست که باید حل شوند. البته زمان داریم و ما در تلاشیم که این توافق شکل گیرد."

مشاور اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان افزود که برخی مسئال فنی مربوط به تامین فعالیت فرودگاه، به عنوان مثال، آموزش دیسپچری پرواز قبل از خروج نیروهای ائتلاف حل نشده است.

وی تصریح کرد:" به همین دلیل نوعی دوره و گذار و انتقالی نیاز است تا یکی از شرکای ناتو، در این مورد همان ترکیه، به تامین مسائل فنی فرودگاه بپردازد، و بتوانیم این امر را به افغان ها بسپاریم."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала