پسكوف: روسیه نگران انکشاف اوضاع در افغانستان است

© Fotolia / kichigin19 پسكوف: روسیه نگران انکشاف اوضاع در افغانستان است.
 پسكوف: روسیه نگران انکشاف اوضاع در افغانستان است. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.07.2021
عضو شوید
سخنگوی رییس جمهور پوتین، گفت که روسیه نگران انکشاف اوضاع در افغانستان پس از خروج ارتش آمریكا از این کشور است.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف سخنگوی ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه می گوید که کشورش نگران انکشاف اوضاع در مناطق مرزی افغانستان پس از خروج ارتش آمریكا از این کشور است.  

استقبال افغانستان از اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجهٔ روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.07.2021
استقبال افغانستان از اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجهٔ روسیه

وی این مطلطب را امروز دوشنبه (14 سرطان)، بیان کرد.

پسکوف گفت: "البته، پس از خروج آمریكایی ها و متحدان آنها از افغانستان، انکشاف وضعیت در این كشور مورد نگرانی شدید ما قرار گرفته است. ما بسیار دقیق مشاهده می كنیم كه متأسفانه، بی ثبات سازی در حال انجام شدن است".   

سخنگوی كرملین در پاسخ به یک سوال كه آیا فدراسیون روسیه احتمال اعزام یك گروه اضافی برای كمك به تاجیكستان در حفاظت از مرز را بررسی می كند، اظهار داشت كه ارتش و مرزبانان روسیه بر اوضاع در مناطق مرزی افغانستان نظارت می كنند و تصمیم مناسب خواهند گرفت.

دبیر رهبر روسیه: "در مورد احتمالی اضافی، من نمی توانم به شما چیزی بگویم. البته، با پیشرفت اوضاع، متأسفانه می بینیم که شکل درست انکشاف نمی کند. بر این اساس، تصمیمات لازم توسط ارتش و مرزبانان ما گرفته خواهد شد".    

پیش از این روز دوشنبه، مرکز مطبوعاتی نیروهای مرزی کمیته دولتی امنیت ملی تاجیکستان گزارش داد که نیروهای ارتش افغانستان پس از درگیری با طرفداران جنبش رادیکال طالبان (گروه ممنوع در روسیه)، بیش از هزار سرباز به خاک جمهوری تاجیکستان عقب نشینی کردند. طی دو هفته گذشته، این چندین مورد عقب نشینی اجباری نیروهای افغان به خاک تاجیکستان رخ داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала