حکم تازه طالبان به زنان فاریابی: در مراسمی که سازوسرود باشد، اشتراک نکنید

© AP Photo / Rahmat Gulحکم تازه طالبان به زنان فاریابی: در مراسمی که سازوسرود باشد، اشتراک نکنید
حکم تازه طالبان به زنان فاریابی: در مراسمی که سازوسرود باشد، اشتراک نکنید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.07.2021
عضو شوید
در تازه‌ترین حکم طالبان آمده است که زنان نمی‌توانند بدون محرم شرعی به بیرون از خانه بروند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام وطندار، آق‌محمد نوری، عضو شورای ولایتی فاریاب، اظهار داشته است که به تازگی گروه طالبان حکمی را صادر کرده اند که در آن زنان نمی‌توانند بدون محرم شرعی به بیرون از خانه بروند و در محفل‌های عروسی که در آن سازوسرود باشد، نباید کسی شرکت کند.

ولسوالی پشتون‌کوت فاریاب از وجود طالبان پاکسازی شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.06.2021
ولسوالی پشتون‌کوت فاریاب از وجود طالبان پاکسازی شد

آق‌محمد نوری می‌گوید: «طالبان در اعلامیه گفته‌اند که زنان بدون محرم شرعی از خانه بیرون نشوند و اجازۀ گشت‌وگذار را ندارند و هم‌چنان گفته‌اند که در محافل خوشی و عروسی که سازوسرود باشد، اشتراک نکنند و کوشش کنند مراسم‌شان را بدون سازوسرود برگزار کنند و حتی خانم‌ها به مراکز صحی رفته نمی‌توانند.»
این قیود باشنده‌گان ولسوالی‌های فاریاب به‌ویژه باشنده‌گان ولسوالی‌های چهارگانۀ اندخوی را نگران کرده است.
وی نیز افزوده است که آن تعداد زنانی که در دفاتر و اداره‌های دولتی کار می‌کردند، پس از حاکم شدن طالبان خانه نشین شده اند.
در همین حال، سیدحسن هاشمی، فعال مدنی در فاریاب می‌گوید که طالبان به مردان تاکسی ران نیز هشدار داده اند تا زنان بی محرم را سوار موتر نکنند.
سیدحسن هاشمی می‌افزاید: «ماهیت طالبان هیچ تغییر نکرده است و به مردان راننده نیز هشدار داده‌اند که زنان بدون محرم را به موترهای‌شان سوار نکنند، در غیر آن مجازات سنگین می‌شوند.»
این در حالیست که در یک ماه اخیر، این ولایت شاهد درگیری های شدیدی بین نیروهای امنیتی و جنگجویان طالبان بوده است. در نتیجه حملات طالبان، برخی از ولسوالی های این ولایت نیز به کنترول طالبان درآمد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала