پاکستان: مرز ها به روی مهاجران افغان مسدود است

© AP Photo / Muhammad Sajjadافغانستان و پاکستان - همسایگان ناآرام
افغانستان و پاکستان - همسایگان ناآرام  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.07.2021
عضو شوید
پاکستان تصمیم گرفته است که مرز های این کشور در شمال غرب پاکستان را به روی مهاجران از افغانستان مسدود نگهدارد.

 به گزارش اسپوتنیک، شیخ رشید احمد، وزیر داخله پاکستان اعلام کرده که این کشور تصمیم گرفته است که در زمینه  خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و پیشروی گروه های شبه نظامی، مرز های این کشور در شمال غرب پاکستان را به روی مهاجران از افغانستان مسدود نگهدارد.

شیخ رشید احمد، نگفته است که این مرز ها تا چه زمانی مسدود می‌ماند.

  عمران خان: هند بزرگ ‌ترین بازنده در افغانستان است   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.07.2021
عمران خان: هند بزرگ ‌ترین بازنده در افغانستان است

این تصمیم براساس دستورالعمل مرکز عملیاتی و فرماندهی ملی (ان سی او سی) پاکستان که مسئول رسیدگی به بحران کرونا در این کشور نیز می‌باشد، گرفته شده است. پیشتر این مرکز هشدار داده بود که موج تازه ویروس کرونا شاید در ماه جولای در پاکستان شیوع کند.

وزیر پاکستانی گفته است: "ما تصمیم گرفتیم که مرز را برای ورود مهاجران باز نکنیم، سازمان های بشردوستانه می توانند به افراد نیازمند آن طرف مرز کمک کنند .اما اگر وضعیت بدتر شود، ما با کنترل دقیق، شهرک هایی را در امتداد مرز ایجاد خواهیم کرد که ورود پناهندگان را ممنوع می‌کند.

وی خاطرنشان کرد که دولت پاکستان قصد دارد از "الگوی ایرانی ها" در این موضوع استفاده کند. براین اساس مهاجران فقط  در کمپ ها نگهداری خواهند شد، بنابراین آنها نمی توانند در شهرها مستقر شوند.

پیش از این نیز «عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان گفته بود که اگر طالبان بر افغانستان تسلط پیدا کند، پاکستان مرزهای خود را می‌بندد تا از هجوم مهاجران جلوگیری کند.

به گفته این روزنامه ، در مرز میان پاکستان و افغانستان دو نقطه مرزی وجود دارد - چمن در بلوچستان و تورخم در خیبر پختونخوا و همچنین چندین نقطه کوچک تجاری.

گفتنی است پاکستان در سال 2017 حصارکشی 2600 کیلیومتر مرز مشترکش با افغانستان را آغاز کرد. هدف از این کار جلوگیری از تردد ملیشه‌های اسلام گرا عنوان شده است. احتمالا کار حصارکشی در این ماه خاتمه یابد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала