پنتاگون: امریکا بیشتر از 90 درصد نیروهایش را از افغانستان بیرون کرده است

© AFP 2023 / Saul Loeb پنتاگون: امریکا بیشتر از 90 درصد نیروهایش را از افغانستان بیرون کرده است
پنتاگون: امریکا بیشتر از 90 درصد نیروهایش را از افغانستان بیرون کرده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.07.2021
عضو شوید
وزارت دفاع ایالات متحده امریکا از بیرون شدن بیش از 90 درصد نیروهای این کشور از خاک افغانستان خبر داد. 

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ایالات متحده امریکا از بیرون شدن بیش از 90 درصد نیروهای نظامی اش از خاک افغانستان خبر داد. 

ایالات متحده با عقب نشینی نیروهای خود از افغانستان بیش از 90 درصد پیشرفت داشته است. این موضوع روز سه شنبه توسط فرماندهی مرکزی نیروهای مسلح ایالات متحده اعلام شد که منطقه مسئولیت عملیاتی آنها شامل آسیای میانه و خاورمیانه است.

در متن آمده است: "روند عقب نشینی ادامه دارد. طبق ارزیابی فرماندهی مرکزی، ما روند بیرون شدن را بیش از 90٪ به پایان رسانده ایم". این فرماندهی همچنین یادآوری می کند، که در آینده ، "با چند درصد از تکمیل روند خروج" به دلایل اطمینان از ایمنی کارکنان دیگر آشکار نیست.

براساس این داده ها، از زمان تصمیم جو بایدن، رئیس جمهور امریکا برای عقب نشینی نیروها، پنتاگون معادل تقریباً 984 پرواز هواپیمای ترابری نظامی C-17 انجام داده است تا تجهیزات نظامی را بیرون كند. افزون بر این، بیش از 17 هزار واحد تجهیزات نظامی برای تخریب به بخش پشتیبانی لجستیکی وزارت دفاع منتقل شده است.

در این بیانیه آمده است: "ایالات متحده همچنین هفت پایگاه را به طور رسمی به وزارت دفاع افغانستان تحویل داده است".

یادآوری می کنیم، که بایدن در 14 اپریل از برنامه خود برای آغاز خروج نیروهای امریکایی از افغانستان در ماه می و تکمیل آن تا 11 سپتامبر خبر داد. این تصمیم با تعهدات واشنگتن برای بازگرداندن نیروهای خود به خانه تا اول ماه می 2021، که در توافق نامه فیبروری گذشته در دوحه (قطر) بین دولت پیشین ایالات متحده و طالبان (ممنوع در روسیه) به ثبت رسیده است، متفاوت است.

بر پایه اعلام پنتاگون ، در پایان ماه اپریل ، 2500 سرباز و افسر امریکایی در افغانستان حضور داشتند. ناتو همچنین نیروهای خود را از افغانستان خارج می کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала