چین به درخواست پاکستان از طالبان پشتیبانی خواهد کرد 

© AP Photo / Pakistani Taliban handoutچین به درخواست پاکستان از طالبان پشتیبانی می کند 
چین به درخواست پاکستان از طالبان پشتیبانی می کند  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.07.2021
عضو شوید
چین به درخواست پاکستان از گروه طالبان پشتیبانی خواهد کرد، مشروط بر این که طالبان پیوندهایش را با جنبش اسلامی اویغور ترکستان شرقی محدود کند. 
عقیده ترامپ درباره بشقاب پرنده ها و موجودات فضایی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.01.2021
ادعای مجدد دولت ترامپ از «حمایت چین از طالبان برای حمله به نیروهای آمریکایی»

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه ای امریکایی فایننشل تایمز امریکایی به نقل از منابع گزارش داد، که چین به درخواست پاکستان از گروه طالبان پشتیبانی خواهد کرد، مشروط بر این که گروه طالبان پیوندهایش را با جنبش اسلامی اویغور ترکستان شرقی محدود کند. 

بر پایه گزارش این روزنامه، پکن با طالبان گفتگو کرده است، اما جزئیات بحث های آنها پنهان نگه داشته شده است. به گفته یک مقام ناشناس هندی، رویکرد چین تلاش برای "بازسازی زیرساخت های تخریب شده افغانستان با همکاری طالبان" است، در حالی که وجوه را از طریق پاکستان حمل می کند.

یک دیپلمات ناشناس از منطقه به این روزنامه گفته است: "چین به درخواست پاکستان از طالبان حمایت خواهد کرد".

وی گفته است، در ازای چنین پشتیبانی، پکن می خواهد طالبان روابط خود را با گروههایی که از نظر وی از "تروریستهای اویغور" تشکیل شده اند، محدود کند. به گفته این روزنامه، موضوع مربوط به "جنبش اسلامی ترکستان شرقی" است. مقامات پین پیش از این اظهار داشته بودند، كه این جنبش درگیر فعالیتهای تروریستی است كه امنیت و ثبات چین، منطقه و كل جهان را به شدت تهدید می كند.

به گفته این روزنامه، خواست چین برای اطمینان از ثبات در افغانستان تا حدودی ناشی از نیاز به محافظت از پروژه «یک کمربند یک راه» در پاکستان و آسیای میانه و همچنین گشایش احتمالی افغانستان برای سرمایه گذاری های آینده است.

مفهوم «یک کمربند ، یک راه» یک ابتکار بین المللی چین برای بهبود دهلیزهای موجود و ایجاد راهروهای جدید تجاری و حمل و نقل است، که بیش از 60 کشور آسیای میانه، اروپا و افریقا را به منظور توسعه پیوندهای بازرگانی و وصل شدن بین آنها و چین ساخته خواهد شد. 

یادآوری می کنیم، که در ماه های پسین درگیری ها میان نیروهای دولتی افغانستان و جنگجویان گروه طالبان افزایش پیدا کرده است و جنگجویان گروه طالبان ده ولسوالی را به کنترل خود درآورده اند. 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала