غزنی؛ میراث کهن فرهنگی جهان اسلام در معرض نابودی

© Shahhussain Murtazawi - FB غزنی؛ میراث کهن فرهنگی جهان اسلام در معرض نابودی
  غزنی؛ میراث کهن فرهنگی جهان اسلام در معرض نابودی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.07.2021
عضو شوید
جنگ در بخش‌های باقی مانده ولایت غزنی به شدت بین طالبان و نیروهای دولتی جریان دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از (آوا)، جنرال علی اکبر قاسمی، وکیل مردم غزنی در پارلمان که هم‌اکنون در صحنه جنگ حضور دارد، در یک گفت‌وگوی تلفنی با آوا می‌گوید که شب گذشته در ولسوالی ناهور گروه طالبان در یک رویارویی با نیروهای امنیتی، با دادن سه کشته و چندین زخمی شکست خورده است.

 حمله‌ گسترده طالبان به ناهور غزنی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.07.2021
حمله‌ گسترده طالبان به ناهور غزنی

وی می‌افزاید که فعلاً نیروهای طالبان در سر باکو در مسجدها هستند و برای جنگ آمادگی می‌گیرند اما قوه‌های امنیتی و دفاعی اجازه پیشروی به آنان نخواهند داد.

قاسمی اظهار داشت که فعلاً جنگ در ناهور متوقف شده است اما در سایر نقاط ولایت غزنی جنگ به شدت جریان دارد.

او هرچند از حضورش در رأس خیزش‌های مردمی چیزی نگفت اما تاکید کرد که بی‌تفاوت نیست و از منطقه و مردم خود به هرنحو ممکن دفاع خواهد کرد.

قاسمی کشیده شدن جنگ در حومه‌های شهر غزنی را تایید می‌کند و می‌گوید: زمانی که ولسوالی‌های اطراف سقوط کند، ناگزیر جنگ در مرکز ولایت کشانده می‌شود اما این بدان معنا نیست که طالبان در غزنی حاکم می‌شوند.

او تایید می‌کند که روز گذشته در منطقه کلا لا و کلوخک که نزدیک به شهر غزنی می‌باشد، جنگ جریان داشته و هنوز هم ادامه دارد.

قاسمی در پایان تصریح کرد که نسبت به سقوط کامل ولایت غزنی و یا عدم سقوط آن باید نهادهای امنیتی و دفاعی به‌خصوص نهاد مسوول در داخل غزنی پاسخ بگوید، اما در کل می‌توان گفت که اگر همت و اراده‌ی برای مقاومت و جنگ وجود داشته باشد، غزنی به هیچ قیمت سقوط نخواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала