وخیم شدن اوضاع امنیتی افغانستان؛ تاجیکستان از سازمان پیمان امنیت جمعی کمک خواست

© © Sputnik / Амир Исаевوخیم شدن اوضاع امنیتی افغانستان؛ تاجیکستان از سازمان پیمان امنیت جمعی کمک خواست
وخیم شدن اوضاع امنیتی افغانستان؛ تاجیکستان از سازمان پیمان امنیت جمعی کمک خواست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.07.2021
عضو شوید
تاجیکستان از متحدان خواسته است تا این کشور را در چالش‌های پیشرو از افغانستان کمک کنند.

به گزارش اسپوتنیک، حسن سلطانوف، نماینده دائیمی تاجیکستان در سازمان پیمان امنیت جمعی، اعلام کرده است که دوشنبه از هم‌پبمانان خواسته است تا برای مقابله با چالش‌ها از سوی افغانستان کمک کنند.
سلطانوف در جلسه این سازمان گفت: "تاجیکستان؛ به عنوان کشوری با طولانی ترین مرز با افغانستان، اقدامات لازم را برای مهار اوضاع و مقابله با تهدیدها و چالش های ناشی از این کشور انجام می دهد. اما با توجه به وضعیت موجود در منطقه و همچنین واقع شدن برخی از قسمتهای مرزی با افغانستان در مناطق کوهستانی دور افتاده، به نظر می رسد کنار آمدن با این کار دشوار است."

Washington Post headquarters - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.07.2021
واشنگتن پست: ارتش افغانستان به تاجیکستان فرار می کند

وی خاطر نشان کرد که این شرایط نیاز به "جواب مناسب" از طرف سازمان امنیت ملی دارد، از جمله لازم است پتانسیل "حفاظت از مرزهای جنوبی" تقویت شود.
"نماینده دائیمی تاجیکستان در سازمان پیمان امنیت جمعی گفته استدر این زمینه، لزوم اطمینان از اجرای تصمیم شورای امنیت جمعی 23 سپتمبر 2013 "در زمینه کمک به جمهوری تاجیکستان در تقویت مرز این کشور و افغانستان" همچنان مطرح است. بنابراین، ما می خواهیم کشورهای عضو این سازمان را به مشارکت در اجرای کامل این سند دعوت کنیم.
جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا تاریخ یازدهم سپتامبر را به عنوان ضرب الاجل خروج نطامیان این کشور از افغانستان تعیین کرده است.
پیش از این مرکز مطبوعاتی قوای سرحدی کمیته دولتی امنیت ملی تاجیکستان گزارش داد که پس از نبرد با طرفداران جنبش رادیکال طالبان (ممنوع در فدراسیون روسیه) ، بیش از هزار سرباز افغان به خاک تاجیکستان عقب نشینی کردند. تاجیکستان طی دو هفته گذشته، شاهد چندین مورد انتقال اجباری نیروهای افغان به خاک تاجیکستان شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала