آیا روسیه به افغانستان نیرو اعزام می‌کند؟

© Photo / Максим Блиновآیا روسیه به افغانستان نیرو اعزام می‌کند؟
آیا روسیه به افغانستان نیرو اعزام می‌کند؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.07.2021
عضو شوید
وزیر خارجه روسیه در مورد این که آیا روسیه به افغانستان نیرو اعزام می‌کند یا خیر، پاسخ داد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در جمع دانشجویان دانشگاه فدرال شرقی روسیه سخن می‌زد در پاسخ به اینکه آیا روسیه در بحبوحه خروج نظامیان امریکایی از افغانستان به این کشور نیرو اعزام می‌کند یا خیر گفت، پاسخ واضح است. او ادامه داد: ما نیرو به افغانستان اعزام کنیم؟ به گمان من پاسخ روشن باشد.

لاوروف: خروج امریکا از افغانستان اذعان به شکست ماموریتش بود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.07.2021
لاوروف: خروج امریکا از افغانستان اذعان به شکست ماموریتش بود

با این حال، لاوروف همچنین در بخش دیگری از صحبتش خاطرنشان کرد، سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) باید هر چه سریعتر هرگونه حمله‌ای به تاجیکستان از اراضی افغانستان را بررسی کند. او تاکید کرد: اگر حمله‌ای به تاجیکستان باشد، فورا از طرف (CSTO) بررسی خواهد شد. نمایندگان این سازمان از مرز تاجیکستان – افغانستان بازدید به عمل آورده‌اند.

وزیر خارجه روسیه ادامه داد، گروه تروریستی داعش (گروه تروریستی ممنوع در روسیه) حضور خودش را در بخش های شمالی افغانستان و در نزدیکی مرزهای متحدان روسیه، تقویت می‌کند.

وی همچنان گفت که ایالات متحده صرفا نیروهایش را از افغانستان خارج نمی‌کند، بلکه با این کار به شکست ماموریتش اعتراف می‌کند.

درگیری میان نیروهای دولتی و طالبان (گروه ممنوع در روسیه) ادامه دارد، طالبان بخش‌های بیشتر را در مناطق روستایی تصرف کرده و به شهرهای بزرگ حمله می‌کنند. ناامنی و بی‌ثباتی در افغانستان در بحبوحه خروج نظامیان امریکایی از این کشور در حال افزایش است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала