بایدن: ماموریت نظامی امریکا در افغانستان تا پایان ماه آگست پایان می‌یابد

© REUTERS / Kevin Lamarqueبایدن: ماموریت نظامی امریکا در افغانستان تا پایان ماه آگست پایان می‌یابد
بایدن: ماموریت نظامی امریکا در افغانستان تا پایان ماه آگست پایان می‌یابد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.07.2021
عضو شوید
رییس جمهور ایالات متحده، روز پنجشنبه در کاخ سفید، اظهار داشت که ماموریت نظامی این کشور در افغانستان در تاریخ آگست پایان خواهد یافت.

به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن روز گذشته اظهار داشت که روند خروج نیروهای امریکایی از افغانستان منظم و سریع انجام می شود. رئیس جمهور تأکید کرد که ارتش آمریكا در "دولت سازی" در افغانستان مشاركت ندارد، آنها در مبارزه با تروریسم به اهداف خود رسیده اند و مردم افغانستان مسئول آینده و دولت این كشور هستند.

Президент США Джо Байден  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.07.2021
بایدن روند خروج سربازان امریکا از افغانستان را بررسی می‌کند

او یک بار دیگر به همکاری دوامدار واشنگتن با مردم و حکومت افغانستان و نیروهای افغان تأکید کرد و گفت: «در حالی که ما در مأموریت نظامی افغانستان شامل نمی‌مانیم، کار دیپلماتیک و بشردوستانه را ادامه می دهیم. ما به حمایت خود از حکومت افغانستان ادامه می‌دهیم. ما به نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان کمک فراهم می‌کنیم.»
در پاسخ به پرسشی که آیا او به طالبان اعتماد دارد، آقای بایدن گفت "نه."
او گفت که افغانان ظرفیت این را دارند تا حکومت شان را حفظ کنند.
یادآوری می کنیم، که بایدن در 14 اپریل از برنامه خود برای آغاز خروج نیروهای امریکایی از افغانستان در ماه می و تکمیل آن تا 11 سپتامبر خبر داد. این تصمیم با تعهدات واشنگتن برای بازگرداندن نیروهای خود به خانه تا اول ماه می 2021، که در توافق نامه فیبروری گذشته در دوحه (قطر) بین دولت پیشین ایالات متحده و طالبان (ممنوع در روسیه) به ثبت رسیده است، متفاوت است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала