طالبان تقریباً دو بر سه قسمت سرحد افغانستان با تاجیکستان را کنترل می کنند

© AP Photo / Pakistani Taliban handoutطالبان
طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.07.2021
عضو شوید
زاخارووا: نشست سازمان همکاری شانگهای و افغانستان در 14 جولای در دوشنبه برگزار می شود، وزیران امور خارجه در مورد اوضاع افغانستان در پرتو عودت نیروهای امریکایی گفتگو خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: "جلسه گروپ تماس سازمان همکاری شانگهای با افغانستان در 14 جولای برگزار خواهد شد.

طالبان: 85 درصد خاک افغانستان در کنترول داریم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.07.2021
طالبان: 85 درصد خاک افغانستان در کنترول داریم

رئیس وزارت امور خارجه روسیه در آن شرکت خواهد کرد. سران وزارت های خارجه به طور کامل در مورد موضوعات بین المللی و منطقه ای بحث خواهند کرد و البته توجه به اولویت در چارچوب خروج نیروهای نظامی خارجی از این کشور به دولت در افغانستان پرداخت می شود".

در افغانستان اکنون درگیری بین نیروهای دولتی و طالبان وجود دارد. طالبان مناطق وسیعی را در مناطق روستایی تصرف کرده و حمله ای را علیه شهرهای بزرگ آغاز کردند. این تشدید در پس زمینه عودت نیروهای امریکایی در حال رخ دادن است که وزیر خارجه روسیه آن را به رسمیت شناختن شکست مأموریت آنها خواند.

با وجودی که دامنه جنگ در افغانستان شدت گرفته است و طالبان به پیشروی ادامه می‌دهند، در این اعلامیه مشترک آمده است که شرکت کنندگان این نشست توافق کرده اند که جنگ راه حل مسئله افغانستان نیست و تمام تلاش‌ها باید برای رسیدن به صلح از طریق یک راه حل سیاسی متمرکز گردد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала