تصرف گذرگاه‌های مرزی افغانستان توسط طالبان؛ سازمان ملل واکنش نشان داد

© Sputnik / Roman Makhmutov /  مراجعه به بانک تصاویر تصرف گذرگاه‌های مرزی افغانستان توسط طالبان؛ سازمان ملل واکنش نشان داد
تصرف گذرگاه‌های مرزی افغانستان توسط طالبان؛ سازمان ملل واکنش نشان داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.07.2021
عضو شوید
سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد وضعیت افغانستان را نگران کننده خواند.

به گزارش اسپوتنیک، استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد این مطلب را روز جمعه در یک جلسه توجیهی در پاسخ به درخواست اظهار نظر در مورد تصرف گذرگاه‌های مرزی افغانستان با ایران و تاجیکستان توسط طالبان، بیان کرد.

وی گفت: ما عمیقاً نگران اوضاع نظامی و تداوم جنگ در افغانستان هستیم.

اوضاع امنیتی در افغانستان از ماه اپریل سال جاری پس از اعلام جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا در مورد پایان عملیات نیروهای امریکای در این کشور، وخیم شده است. امریکا در تاریخ 6 جولای اعلام کرد که بیش از 90 درصد نیروهایش را از افغانستان خارج کرده و با همین سرعت سایر کشورهای عضو ناتو در حال بیرون کردن نیروهای خود از افغانستان هستند.

همزمان با این، طالبان حملات شان را در برخی از مناطق افزایش داده اند. در حال حاضر ده‌ها منطقه و تعداد از گذرگاه‌های مرزی اصلی افغانستان با ایران، تاجیکستان و پاکستان در کنترول طالبان قرار دارد.

پس از افزایش حملات و پیشروی‌های طالبان در نقاط مختلف افغانستان، صدها نفر در ولایات مختلف، تحت نام نیروهای «خیزش مردمی» در کنار نیروهای امنیتی افغان قرار گرفتند و علیه طالبان «قیام عمومی» اعلام کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала