پنتاگون خواستار فشار بین‌المللی برای رسیدن به توافق داخلی در افغانستان شد

© AFP 2023 / Jewel SamadГенерал вооруженных сил США Ллойд Джеймс Остин III
Генерал вооруженных сил США Ллойд Джеймс Остин III - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.07.2021
عضو شوید
وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا خواستار فشار بین‌المللی برای دستیابی به توافق از سوی دولت افغانستان با طالبان شد تا درگیری‌ها در این کشور به پایان برسد.

به گزارش اسپوتنیک، لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا، در توییتی گفت: «وضعیت امنیتی در افغانستان نیاز به افزایش فشار بین‌المللی در رسیدن به توافق سیاسی برای پایان دادن به این مناقشه دارد تا مردم افغانستان دولتی را که شایسته آن هستند، داشته باشند.»

آستین بدون نام بردن از کشور خاصی گفت که تمام جهان می‌تواند به ادامه این فشار کمک کند.

از سوی دیگر جان کربی، سخنگوی پنتاگون "وخیم‌تر شدن اوضاع امنیتی" در افغانستان را در میان ادعاهای طالبان مبنی بر کنترل این گروه بر اکثریت بزرگ مناطق این کشور تأیید کرد.

کربی در مصاحبه با سی.ان.ان گفت: "آنچه ما دیده ایم وخیم تر شدن اوضاع امنیتی در سطح زمین است، ما شاهد پیشرفت آنها در مراکز منطقه‌ای در سراسر کشور هستیم و این نگران کننده است."

Президент США Джо Байден  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.07.2021
بایدن روند خروج سربازان امریکا از افغانستان را بررسی می‌کند

اظهارات کربی پس از آن اعلام شد که طالبان ادعا کردند اکنون 85 درصد افغانستان را تحت کنترل دارند.

کربی گفت که "در موقعیت تعیین کمیت یا اعتبارسنجی" ادعاهای طالبان درباره میزان کنترل سرزمین نیست.

وی افزود: ادعای تسلط بر قلمرو یا بخشی از کشور به این معنی نیست که می‌توانید آن را حفظ کنید یا آن را به مرور حفظ کنید."

وی گفت:"طی 20 سال گذشته، ما و متحدان مان به بلند بردن ظرفیت نیروهای امنیتی کمک کرده‌ایم که قابل توجه است. آنها نیروی هوایی دارند - یک نیروی هوایی توانمند - طالبان هیچ چیز ندارند. ما تخمین می‌زنیم که آنها در میدان جنگ نسبت به طالبان، نظامیان بیشتر و سلاح‌های مدرن‌تری دارند."

 این در حالی است که پیشتر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت که اکنون این وظیفه افغانها است که از کشورشان دفاع کنند. کربی از بایدن حمایت کرد. او گفت: هیچ کس نمی‌تواند با قطعیت بگوید، اما من فکر می‌کنم حق با رئیس جمهور است. هیچ کس نباید فکر کند که این یک نتیجه گیری قبلی است که طالبان قصد دارند به سرعت کل کشور را تسخیر کنند. آمریکا به پشتیبانی مالی از نیروهای افغان و همچنین کمک به نگهداری هواپیماهای افغان در خارج از کشور ادامه خواهد داد. اما زمان آن است که نیروهای افغان قدم بردارند. ما در اینجا به آنها  30 هلی‌کوپتر بلک هاوک و همچنین هواپیماهای جنگی خواهیم داد. آنها سلاح مدرن دارند. آنها طی 20 سال گذشته آموزش دیده و توانایی حضور در میدان را با نیروهای آمریکایی داشته‌اند. آنها ظرفیت دارند. توانایی دارند. اکنون وقت آن است که اراده کنیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала