محقق درباره عقب نشینی طالبان از بلخاب: خوب است كه يگان جاى طالبان هم عقب نشينى تاكتيكى بكنند

© Sputnik / Zakarya Safariمحقق درباره عقب نشینی طالبان از بلخاب: خوب است كه يگان جاى طالبان هم عقب نشينى تاكتيكى بكنند
محقق درباره عقب نشینی طالبان از بلخاب: خوب است كه يگان جاى طالبان هم عقب نشينى تاكتيكى بكنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.07.2021
عضو شوید
مشاور ارشد رئیس جمهور افغانستان در امور امنیتی و سیاسی درباره عقب نشینی طالبان از ولسوالی بلخاب نوشته است، خوب است که يگان جاى طالبان هم عقب نشينى تاكتيكى بكنند.
کمر طالبان در بلخاب سرپل شکست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.07.2021
کمر طالبان در بلخاب سرپل شکست

به گزارش اسپوتنیک، محمد محقق مشاور ارشد رئیس جمهور افغانستان در امور امنیتی و سیاسی درباره درگیری های پسین در بلخاب و چند ولسوالی دیگر نوشته است: بحمد الله والمنة وعنايت هاى الهى تهاجم گسترده طالبان در بلخاب و آب كلان و امرخ ومغزار و عبد الگان به شكست مواجه شد .
او افزوده است، که ساعت دو بجه امروز يكشنبه ٢٠ سرطان ١٤٠٠ شيخ مطيع الله رييس تنظيمه شمال طالبان با حضور در منطقه قم كوتل با مطالعه اراضى بلخاب ادامه تجاوز را به نفع خودشان نديده وبه نيروهاى شان دستور عقب نشينى داد ، خوب است كه يگان جاى طالبان هم عقب نشينى تاكتيكى بكنند.
در ادامه او نوشته است، که محصول اين تجاوز و جنگ دو هفته اى براى طالبان در بلخاب و مناطق همجوار ده ها كشته وزخمى واسير بود كه در جبهه غرب و شمال بلخاب نصيب شان شد.
در پیام محقق درباره شهیدان این درگیری ها آمده است، که از مجاهدين مدافع حزب وحدت اسلامى مردم افغانستان در اين مناطق ٦ نفر زخمى و ١ نفر شهيد از بلخاب و ٢ نفر شهيد از سنگچارك و دو نفر زخمى ودو نفر شهيد از آب كلان گزارش شده است ٠
او همچنان افزوده است، که اكنون در بلخاب آرامش نسبى بر قرار و بيرق سه رنگ وزيباى جمهورى اسلامى در آن كوهپايه هاى غرور آفرين در اهتزاز است.
یادآوری می کنیم، که چند روز پیش جنگجویان گروه طالبان بالای ولسوالی بلخاب یورش های تهاجمی خود را آغاز کردند، که در این درگیری های شکست سنگینی را متحمل شدند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала