حمله طالبان بر بخش‌هایی از ولسوالی مالستان غزنی

© Sputnikحمله طالبان بر بخش‌هایی از ولسوالی مالستان غزنی
حمله طالبان بر بخش‌هایی از ولسوالی مالستان غزنی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.07.2021
عضو شوید
طالبان حمله‌ی‌شان را در مناطق "شیرداغ" و "خارزار" از سمت ولسوالی ارزگان خاص ولایت ارزگان آغاز کرده و یک گروه دیگر جنگجویان طالبان از سمت ولسوالی اجرستان وارد منطقه‌ی "مکنک" شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه اطلاعات روز، امیرمحمد جاوید، ولسوال مالستان امروز یکشنبه (11، جولای) گفت که طالبان حمله‌ی‌شان را در مناطق "شیرداغ" و "خارزار" از سمت ولسوالی ارزگان خاص ولایت ارزگان آغاز کرده و یک گروه دیگر جنگجویان طالبان از سمت ولسوالی اجرستان وارد منطقه‌ی "مکنک" شده‌اند.

نه به امارات؛ طالبان خواهان ایجاد حکومت افغان شمول اسلامی اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.07.2021
نه به امارت؛ طالبان خواهان ایجاد حکومت "افغان شمول اسلامی" اند

آقای جاوید افزود که حمله‌ی طالبان در ساحات شیرداغ و خارزار با مقاومت نیروهای امنیتی مواجه شده و در نتیجه‌ی درگیری میان دو طرف، بیش از 40 جنگ‌جوی طالبان کشته شده‌اند. به گفته‌ی او، نیروهای امنیتی و دفاعی در این ولسوالی با مورال بلند با طالبان می‌جنگند و برای سرکوب طالبان نیازمند کمک از مرکز و حمایت هوایی اند.

در همین حال ایمل‌خان مومند، آمر مطبوعات قول اردوی 203 تندر به روزنامه اطلاعات روز گفت که از لوای سوم این قول اردو به‌زودی نیرو و تجهیزات به ولسوالی مالستان کمک می‌شود. او هم تأکید کرد که هم‌اکنون نیروهای دفاعی در این ولسوالی با مورال بلند در سنگرهای‌شان مستقرند.

ولسوالی مالستان یکی از سه ولسوالی امن در ولایت ناامن غزنی در جنوب‌شرق کشور است. افزون بر این ولسوالی، ولسوالی‌های ناور و جاغوری نیز امن است. در چند روز گذشته، طالبان چند بار از ولسوالی‌های ناامن قره‌باغ و گیلان غزنی بر ولسوالی جاغوری و چند بار هم بر ولسوالی ناور حمله کرده‌اند.

ولسوالی مالستان از دو طرف با ولسوالی‌های ناامن اجرستان و ارزگان خاص هم‌مرز است. دو سال پیش نیز جنگجویان طالبان از مسیر ارزگان خاص حملاتی را بر این ولسوالی انجام داده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала