ترامپ بایدن را به خروج غیرمسئولانه از افغانستان متهم کرد

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر عقیده ترامپ درباره بشقاب پرنده ها و موجودات فضایی
عقیده ترامپ درباره بشقاب پرنده ها و موجودات فضایی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.07.2021
عضو شوید
رئیس جمهور پیشین آمریکا رهبر کنونی کاخ سفید را به رویکرد غیرمسئولانه در زمینه خروج نیروها از افغانستان متهم کرد.

 به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا، در نشستی در جمع هواداران خود در  دالاس (تگزاس)  گفت، پس از روی کار آمدن رئیس جمهور بایدن  سربازان آمریکایی میلیاردها دالر سلاح و تجهیزات را در افغانستان بر جای گذاشته اند که  احتمال افتادن این سلاح ها به دست گروه طالبان (جنبش ممنوع در روسیه) موجود است.

بایدن: ماموریت نظامی امریکا در افغانستان تا پایان ماه آگست پایان می‌یابد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.07.2021
بایدن: ماموریت نظامی امریکا در افغانستان تا پایان ماه آگست پایان می‌یابد

 دونالد ترامپ اظهار داشت: «او (بایدن) به ارزش میلیارد ها دالر  تجهیزات و مهمات را در افغانستان به جا می گذارد. من به ژنرال ها گفتم كه می خواهم همه سلاح حا، تانک ها، مهمات و حتا "یک میخ" را  نیز  به کشور برگردانم، اما در عوض، حالا طالبان با سلاح های ما که جو بایدن آنها را برجا گذاشته رژه می روند ،شرم آور است».

گفتنی است، دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا بعد از مذاکره با طالبان، ماه مه امسال را ضرب‌الاجل خروج نیروهای آمریکا اعلام کرده بود اما این زمان بعد از پیروزی جو بایدن به تعویق افتاد.

بایدن اوایل سال جاری تاریخ 11 سپتامبر را ضرب‌الاجل خروج نیروهای آمریکا از افغانستان اعلام کرد. او پس از اغلام این  ضرب‌الاجل در سخنرانی خود در کاخ سفید گفت یک سال دیگر جنگ در افغانستان راه حل ماجرا نیست، تنها نسخه‌ای برای ادامه بی‌نهایت جنگ است."

او یک بار دیگر به همکاری دوامدار واشنگتن با مردم و حکومت افغانستان و نیروهای افغان تأکید کرد و گفت: «در حالی که ما در مأموریت نظامی افغانستان شامل نمی‌مانیم، کار دیپلماتیک و بشردوستانه را ادامه می دهیم. ما به حمایت خود از حکومت افغانستان ادامه می‌دهیم. ما به نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان کمک فراهم می‌کنیم.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала