مجلس نمایندگان: سازمان ملل از زنان در مقابل تهدیدات طالبان حفاظت کند

© Photo / ارگ مجلس نمایندگان: سازمان ملل از زنان در مقابل تهدیدات طالبان حفاظت کند
  مجلس نمایندگان: سازمان ملل از زنان در مقابل تهدیدات طالبان حفاظت کند  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.07.2021
عضو شوید
با تشدید حملات گروه طالبان و بدرفتاری جنگ‌ جویان این گروه با زنان در مناطق تحت تصرف‌ شان، مجلس نمایندگان از سازمان ملل متحد خواسته است که از زنان افغان در مقابل تهدیدات طالبان حفاظت کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، میررحمان رحمانی، رییس مجلس نمایندگان در نشست عمومی امروز (دوشنبه، ۲۱ سرطان) گفت که «تبعیض و برخوردهای غیرانسانی و اسلامی علیه زنان در مناطق تحت تصرف طالبان نگران‌کننده است».

سرپرست وزارت مالیه در نشست افشاسازی مقامات حاضر نشد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.07.2021
خشم مجلس نمایندگان از حاضر نشدن سرپرست وزارت مالیه برای پاسخگویی+ ویدئو

آقای رحمانی افزون بر سازمان ملل متحد، از کمیسیون حقوق بشر افغانستان، کمیسیون حقوق بشر اروپا و نهادهای حامی حقوق زنان و نهادهای مدنی داخلی و بین‌المللی خواست که به نگرانی‌ها در مورد بدرفتاری طالبان با زنان رسیدگی کنند و آنان را مورد حمایت قرار دهند.

ساکنان شماری از مناطق که اخیرا به‌دست جنگ‌جویان گروه طالبان سقوط کرده است، به روزنامه اطلاعات روز گفته‌اند طالبان در هنگام ورود به این مناطق بر زنان محدودیت وضع کرده‌اند.

آنان افزوده‌اند که جنگ‌جویان این گروه با زنان همانند زمان امارت‌شان در کابل رفتار و برخورد می‌کنند. طالبان به زنان اجازه‌ی بیرون‌شدن از منزل بدون محرم را نداده و همچنین آنان را مجبور به پوشیدن برقع کرده‌اند.

همچنین محمدفرهاد عظیمی، والی بلخ نیز چند روز پیش گفته بود که طالبان در این ولایت زنان را در مواردی به‌دلیل عدم رعایت اصول این گروه، شلاق زده‌اند.

در همین حال ذبیح‌الله مجاهد، از سخن‌گویان طالبان اما گفته است که رفتار جنگ‌جویان این گروه با مردم از جمله زنان مطابق با اصول «شریعت» است. او افزوده که هیچ محدودیت و شرایطی از سوی طالبان بر مردم وضع نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала