سفارت امریکا در کابل روند صدور ویزای ویژه‌ی مهاجرت به افغان‌ها را از سرگرفت

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر سفارت امریکا در کابل روند صدور ویزای ویژه‌ی مهاجرت به افغان‌ها را از سرگرفت
سفارت امریکا در کابل روند صدور ویزای ویژه‌ی مهاجرت به افغان‌ها را از سرگرفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.07.2021
عضو شوید
سفارت امریکا در کابل اعلام کرده است که روند صدور و طی مراحل ویزای ویژه مهاجرت به افغان‌ها را آغاز کرده است، اما روند صدور ویزای غیرمهاجرتی همچنین در حالت تعلیق قرار دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه اطلاعات روز، در اعلامیه‌ی سفارت امریکا آمده است که در مرحله‌ی نخست به درخواست متقاضیانی رسیدگی می‌شود که مصاحبه‌های‌شان به‌خاطر جلوگیری از خطر ابتلا به ویروس کرونا به تعویق افتاده بود.

به نقل از اعلامیه، در مرحله‌ی دوم، بخش قونسلی سفارت ایالات متحده‌ی امریکا در هماهنگی با مرکز ملی صدور ویزا، زمان‌بندی قرارهای جدید ویزای مهاجرت را برای متقاضیانی‌که اسنادشان را کامل کرده‌اند، تنظیم می‌کند و قادر به انجام قرارهای فوری نخواهد بود.

 ده شهروند خارجی تابعیت افغانستان را گرفتند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.07.2021
ده شهروند خارجی تابعیت افغانستان را گرفتند

سفارت امریکا گفته است که با توجه به اقدامات جاری جهت کاهش شیوع ویروس کرونا، قرارهای مرتبط با ویزا کم‌تر خواهد بود. این سفارت در عین حال گفته است که به‌منظور از سرگیری مصاحبه‌ها برای صدور ویزا، صحت و امنیت متقاضیان و کارکنان در اولویت نخست بخش قنسولی قرار دارد.

در اعلامیه‌ی سفارت امریکا تأکید شده است که ممکن است متقاضیان ویزا در آینده نیز با لغو و یا حالت تعلیق قرار ملاقات‌ها مواجه شوند.

در همین حال، راس ویلسن، سرپرست سفارت امریکا در کابل امروز دوشنبه در رشته‌تویتی نوشته است که ویزای ویژه‌ی مهاجرت کمک کرده است که بیش از 15 هزار شهروند افغانستان که با ایمان‌داری به ایالات متحده‌ی امریکا خدمت کرده‌اند، به آن کشور نقل مکان کنند.

ویلسن نوشته است که از ماه اپریل تا کنون بیش از 1600 نفر همراه با فامیل‌های خود مصاحبه را سپری کرده‌اند.

روند صدور ویزای اقامت به امریکا که به‌دلیل احکام مهاجرتی دونالد ترمپ، رییس‌جمهور پیشین امریکا متوقف شده بود، در ماه فبروری سال جاری میلادی با آغاز به کار جو بایدن بع‌عنوان چهل‌وششمین رییس‌جمهور امریکا از سر گرفته شد، اما به‌دلیل جلوگیری از شیوع کرونا دوباره متوقف شد.

ویزای ویژه مهاجرت به امریکا برای آن‌عده از شهروندان افغان که قبلا با نیروهای امریکایی و یا دیگر شهروندان امریکایی در افغانستان کار کرده‌اند و در حال حاضر زندگی‌شان با خطر روبه‌رو است، صادر می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала